Citrus!?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
2
andber:
Halloj på er! Läste en kommentar på nätet att man inte ska ge foderinsekter citrusfrukter som vätska/mat om man ska mata dem till Leopardgeckos, någon som har en kommentar/vetskap om detta? för på många ställen säger man ju att man matar /"gutloadar" insekterna med apelsin t.e.x

46
32
Zootenance:
Hej! Jag har lärt mig att man ska undvika citrusfrukter till insekter som ska matas till Ögonfransgeckos och Gargoyles. Läste på lite nu på nätet gällande samma för Leopard geckos och det står att citrusfrukter hos foderinsekter kan resultera i magproblem för många insektsätande geckos.
Jag själv ger vattenkristaller till alla foderinsekter som vätska.

26
8
julia455:
Apelsin och clementiner är ju okej men tänk på att dom är syrliga så mata dom inte bara med det, personligen ger jag mina dubia det ett par gånger i månaden så dom ska para sig mer och undviker att mata bort direkt efter en clementin dag. Som vätska brukar jag personligen bara mista och ha ett litet lager substrat som blöts ner lite samtidigt.

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:
I mindre mängder går citrusfrukter bra. Bäst att variera fodret även till foderdjuren :) 

Ordet "gutload" kan man väl enkelt översätta i sin kontext till "utfodra foderdjuren med bra varierad kost"... typ. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild