Hur ofta ska en orm bajsa?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

13
1
Lz2542:

Hur ofta ska egentligen en orm bajsa? Har en majsorm, inte jätte gammal han äter fortfarande pinkies. Så som jag har fått de förklarat så bajsar de flesta ormarna en gång efter de har ätit, vilket då är när den har smält maten helt och de har processat klart. Min orm bajsar inte bara en gång efter varje måltid. Den bajsar ibland en gång men ibland också 2 gånger mellan måltider. Nu har den inte velat äta på tre veckor, men bajsade ändå igen när jag la den i en liten låda i samband med att jag skulle rengöra terrariumet igår. Vet såklart också att när ormar är stressade eller rädda så kan dem tömma fast än de ej behöver, så det är nog det som hänt i detta fallet, för den tömmer alltid sin mage i kartonglådan så fort jag lägger den i en. Kan detta på något sätt vara farligt för ormen? Eller kan det vara ett tecken på att den har något form av problem med matsmältningen och att det är därför den ej velat äta också?

Med tanke på att den bajsa i kartong lådan igår och även bet mig dessutom vilket han aldrig gjort innan ska jag testa att mata han idag, med lite tur förhoppningsvis så är han hungrig och redo för att äta. 

11
5
veteranen:
Om det är ormen det gäller på bilden så är pinkies fel mat för den. En majsorm på halvmetern skall ha tredjedelsvuxna möss, s k "pop".
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild