Dagaktiva Ormar och Ödlor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Minna88:
Hej jag undrar vilka dagaktiva ormar och ödlor som finns? Jag har haft nattaktiva tidigare av alla de sorter men nu vill jag verkligen ha en dagaktiv orm eller ödla :)

Helst en lättskött art och en som inte kräver ett gigantiskt terrarium :)

114
73
Lunde:
Kolla på Phelsumasläktet för aktiva, vackra och roliga ödlor.

Medlem i SkHF
1043
1177
NellyNiklas:

Minna88 skrev:
Hej jag undrar vilka dagaktiva ormar och ödlor som finns? Jag har haft nattaktiva tidigare av alla de sorter men nu vill jag verkligen ha en dagaktiv orm eller ödla :)

Helst en lättskött art och en som inte kräver ett gigantiskt terrarium :)

Enklast är nog att slå ett öga bland skötselråden och hitta något som verkar intressant. 

80
29
Zombieboyy88:
Trynsnok 

44
36
Masala:
Trynssnoken är en väldigt rolig liten orm, tycker jag personligen. 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Jag tycker som "NellyNiklas" att du läser igenom alla bra skötselråd här på sidan och tittar om du hittar någon som intresserar dig :) 

Daggeckos har jag personligen haft och dom är mycket aktiva dagtid! Springer och hoppar omkring på varenda kvadratcentimeter av terrariet. 

Tänk på att trynsnok är en "giftorm". Om än baktandsgiftig men definitivt värt att nämna! Inte alla vill ha giftiga djur hemma :) 

Jag ska nångång i framtiden skaffa någon av alla fantastiskt aktiva och fascinerande dvärgvaraner. Varaner är i mitt tycke dom roligaste ödlorna, av många anledningar. Intelligens och utseende för att nämna endast två. Dock kräver dom en del yta, som alla aktiva jägare gör :) bakhållsjägare rör sig inte mycket, generellt. 

Lycka till.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild