Zoo.se - vad är det för muppföretag?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8

478
592
Rottenroth:

EmanuelKarl skrev:
Här finns lite mer information om zooariet, vars tidigare ägare de handlar med, om någon är intresserad.

www.sydostran.se/nyheter/giftspindlar-var-pa-rymmen-i-butiken/

Jag hade faktiskt inget emot zooariet tills jag såg denna artikeln delas i en facebookgrupp för något år sedan. Jag har alltid fått ett seriöst intryck på mässorna, inte sett några uppenbart sjuka djur eller liknande (dock aldrig varit i butiken) och köpt en hel del djur av honom (det enda dåliga jag minns är att det låg en del döda spindlar i slingburkar på en mässa en gång, då började en varningsklocka ringa). Men nu fattar jag varför det lades ner. Till er som varit i butiken, var det seriöst en gång i tiden eller har det alltid varit såhär illa?

Det var horribelt den enda gång jag besökte zooariet när jag var där 2015. Powerfeedade kps till vansinne, små plastlådor till allt, wc djur som omregistrerats som cb djur och ett pengadriv över djurs välmående.

I butiken såg det helt ok ut, bättre än typ arken zoo och andra hade när dom hade reptiler men fortfarande butikshållning som SUGER i vanlig ordning.

Hade också fått ett gott intryck av dom först men det sjönk direkt när man fick se hur det faktiskt stod till :)

Zooariet var enbart positivt att det inte fick fortsätta!

62
39
Gloster:
Rottenroth skrev:

Det var horribelt den enda gång jag besökte zooariet när jag var där 2015. Powerfeedade kps till vansinne, små plastlådor till allt, wc djur som omregistrerats som cb djur och ett pengadriv över djurs välmående.

I butiken såg det helt ok ut, bättre än typ arken zoo och andra hade när dom hade reptiler men fortfarande butikshållning som SUGER i vanlig ordning.

Hade också fått ett gott intryck av dom först men det sjönk direkt när man fick se hur det faktiskt stod till :)

Zooariet var enbart positivt att det inte fick fortsätta!

J'vla nollor.
Hoppas domen i pågående mål blir hård, rättvis (för djuren) och i så fall prejudicerande. 

Jag ska begära ut handlingarna när det är klart. 

Hoppas samtliga inblandade får djurförbud. 

1
1
magnus74:
det ända jag köpt på zooariet var 3 kobror och dom var det inga fel på förutom att dom kom i dåliga lådor som kunde ha gått upp

478
592
Rottenroth:
Gloster skrev:

J'vla nollor.
Hoppas domen i pågående mål blir hård, rättvis (för djuren) och i så fall prejudicerande. 

Jag ska begära ut handlingarna när det är klart. 

Hoppas samtliga inblandade får djurförbud. 

Ja tyvärr var dom inblandade i att sabba Blekinge Exotiska värld också. :) Öppnade nya butiker osv, vem fan lämnar över ansvaret på ett tropikhus till ett par snorungar?

62
39
Gloster:
Rottenroth skrev:

Ja tyvärr var dom inblandade i att sabba Blekinge Exotiska värld också. :) Öppnade nya butiker osv, vem fan lämnar över ansvaret på ett tropikhus till ett par snorungar?

Googlar lite nu. Den här härvan är ny för mig.

4
42
MehduZahReptiles:
Rottenroth skrev:

Den enda anledningen till att butiken såg acceptabel ut (stundom), var tack vare de anställda och/eller de som hjälpte till ideellt. De kämpade hårt för att ta hand om djuren, trots att ansvarig chef inte gav tillträde eller ens var på plats i stor utsträckning. Det rörde sig om flera hundra djur (inkluderat uppfödningslokalen)

Jag skulle även föredra om man undviker att säga "dem" när man pratar om Zooariet. Det fanns endast 1 ansvarig M*ck* Karlsson, (efter den andra ägarens bortgång), och de som var anställda (eller jobbade ideellt), blev både utnyttjade och förda bakom ljuset. Det finns en anledning till att de flesta anmälningarna som har gjorts mot Zooariet är inskickade av de som jobbade där. Om det är något som M*ck* Karlsson är "expert" på, så är det lögner och undanflykter. De som försökte hjälpa till, för djurens skull, bör inte dras över samma kant.

478
592
Rottenroth:

MehduZahReptiles skrev:

Den enda anledningen till att butiken såg acceptabel ut (stundom), var tack vare de anställda och/eller de som hjälpte till ideellt. De kämpade hårt för att ta hand om djuren, trots att ansvarig chef inte gav tillträde eller ens var på plats i stor utsträckning. Det rörde sig om flera hundra djur (inkluderat uppfödningslokalen)

Jag skulle även föredra om man undviker att säga "dem" när man pratar om Zooariet. Det fanns endast 1 ansvarig M*ck* Karlsson, (efter den andra ägarens bortgång), och de som var anställda (eller jobbade ideellt), blev både utnyttjade och förda bakom ljuset. Det finns en anledning till att de flesta anmälningarna som har gjorts mot Zooariet är inskickade av de som jobbade där. Om det är något som M*ck* Karlsson är "expert" på, så är det lögner och undanflykter. De som försökte hjälpa till, för djurens skull, bör inte dras över samma kant.

Med dem vet du att jag menar Micke och dom två idioterna han gaddade ihop sig med. :D

Micke sabbade många ja absolut!

62
39
Gloster:
Alltså wtf är detta?!! Va i helv ÄR DETTA?!!

www.sydostran.se/nyheter/djuren-dog-som-flugor-i-kallaren/

Är det samma idiot??? Måste ju vara sadist. Har aldrig läst nåt värre, det är ju i klass med dom där stackars gall-björnarna i Asien.

Urk, det var det värsta. >:(

överst på min shitlist nu!

4
42
MehduZahReptiles:
Rottenroth skrev:

Med dem vet du att jag menar Micke och dom två idioterna han gaddade ihop sig med.

Jo vars! Jag ville bara klargöra för andra som läser tråden.

478
592
Rottenroth:

MehduZahReptiles skrev:

Jo vars! Jag ville bara klargöra för andra som läser tråden.

Ah ja, givetvis! :D
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild