40x30x30 terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

19
11
AlbinS07:
Tjena! Jag har ett 40x30x30 terrarium hemma. Jag tänkte först ha en albopilosum där inne men det förbjöd päronen
sedan. Jag undrar nu om det finns nåt djur man hade
kunnat ha där förutom spindel. Jag hade
tyvärr redan inrett det innan jag fick ett nej. Jag har en ormbunke där inne med lite grenar och löv så har ni nån idé till den miljön så skulle det vara bra. MVH Albin

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
AlbinS07 skrev:
Tjena! Jag har ett 40x30x30 terrarium hemma. Jag tänkte först ha en albopilosum där inne men det förbjöd päronen
sedan. Jag undrar nu om det finns nåt djur man hade
kunnat ha där förutom spindel. Jag hade
tyvärr redan inrett det innan jag fick ett nej. Jag har en ormbunke där inne med lite grenar och löv så har ni nån idé till den miljön så skulle det vara bra. MVH Albin

Finns mycket kul. Skulle tro att päronen förbjuder skorpioner också om de ogillar spindlar. Men någon mindre bönsyrsa, kanske någon milliped? Rovskinnbaggar skulle fungera jättebra, men de är giftiga så antagligen samma problematik som med spindeln. Börja med att läsa igenom alla skötselråden (i kategorin insekter och annat) här på sidan och se om du hittar något särskilt som tilltalar dig.

722
384
Johnexotics:
Rovskinnbaggar är nog inga problem att dom rymmer då dom inte kan klättra på glas. Själv har jag 2 grupper inom platymeris familjen och pystella horrida. Men som Emanuelkarl säger dessa djur är giftiga så inget man ska hålla i. sen kanske man kan köra liten Damon art eller snäckor. finns även skalbaggar som är rätt så roliga med. sen finns det även vårtbitare jag har en art här hemma  

19
11
AlbinS07:
Tack för svaren, jag har redan en bönsyrsa/ sphodromantis.sp. Man kan ju alltid fråga om en H.Petersii för dem är ju intressanta. Mamma gillar inte att spindlar kickar hår och att dem blir så stora. Har kollat en del på rovskinnsbaggar innan dem är också coola. Ska fråga päronen åter igen men återkommer hur det gick. Åter tack för svaren, MVH Albin
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild