Ögonfransgecko luftfuktighet

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Sebbbbe:
Hej, jag har sedan en tid tillbaka planerat för att skaffa en Ögonfransgecko. Jag har läst på på internet och frågat i djuraffärer om behoven hos dessa ödlor och har förstått att luftfuktigheten i terrariet spelar stor roll för ödlans välmående och möjlighet att dricka vatten då de föredrar att dricka droppar från bladen. Finns det något annat sätt att uppnå önskad luftfuktighet utan att spraya med vattenflaska, alltså någon form av elektrisk luftfuktare som kan styras och ställas in till rätt luftfuktighet beroende på tid på dygnet och årstid? Jag har googlat runt och försökt hitta en produkt som gör just detta men utan resultat. Om någon vet vad jag menar eller om produkten ens finns hade en länk eller liknande varit mycket uppskattat :)

5477
4193
Tropfrog:
Det kallas för regnsystem. En högtryckspump som pressar vatten genom fjäderbelastade dysor. Man styr pumpen med sekundtimer. Den bästa lösningen på marknaden kommer ifrån dusk tropic. 

2
0
Sebbbbe:
Tack så jättemycket för snabbt svar! Ska kolla upp det :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild