Försäkring

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

9
3
Sollenstrumpa:
Hejsan?
har ni försäkrat era ormar/reptiler eller har ni låtit bli det? Jag var bara tonåring sist jag hade orm så då tänkte jag inte på det. 

Medlem i GHF
3134
1741
EmanuelKarl:
Sollenstrumpa skrev:
Hejsan?
har ni försäkrat era ormar/reptiler eller har ni låtit bli det? Jag var bara tonåring sist jag hade orm så då tänkte jag inte på det. 

Inte värt det enligt mig, i längden blir det dyrare med tanke på att de flesta reptilerna blir 20+ år gamla och de förhoppningsvis aldrig besöker veterinären, och om den gör det oftast bara enstaka gånger. Jag är av filosofin att får de någon jobbig sjukdom så de får åka till veterinären väldigt många gånger (tror inte man gör cancerbehandling hos reptiler, men motsvarande) är det snällare att låta den somna in så den slipper stressen, men det är alltid bra att lägga undan lite pengar då och då, kanske varje månad,  ifall något lättare åtgärdat skulle hända.

9
3
Sollenstrumpa:
EmanuelKarl skrev:

Inte värt det enligt mig, i längden blir det dyrare med tanke på att de flesta reptilerna blir 20+ år gamla och de förhoppningsvis aldrig besöker veterinären, och om den gör det oftast bara enstaka gånger. Jag är av filosofin att får de någon jobbig sjukdom så de får åka till veterinären väldigt många gånger (tror inte man gör cancerbehandling hos reptiler, men motsvarande) är det snällare att låta den somna in så den slipper stressen, men det är alltid bra att lägga undan lite pengar då och då, kanske varje månad,  ifall något lättare åtgärdat skulle hända.

Det var ungefär så jag tänkte. Jag var ju så pass ung när jag hade orm sist men då hade jag inte en tanke på försäkring. Mina ormar var bara hos veterinären två ggr varav ena gången hade ormen fått ett sår och andra gången var i ormens slutskede pga ålder.  

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:
Vid ett tillfälle hade jag en bambusnok som fick äggstockning och tog den till veterinär. Den klarade sig men en enkel undersökning med ultraljud gick på ett par tusen. Efter det föräkrade jag några avelspar. Det är helt klart värt det om man har råd. Har man nåt enstaka djur som man är fäst vid så  varför inte försäkra. Veterinär är dyrt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild