Något konstigt i avföring?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
JsonJ:

Hej!

Jag har en dvärgskäggagam som är 9,5 år. Han har under alla år burmerat från ca okt/nov till mars/april och det har alltid fungerat bra.

Hur som helst. I år ville han helt enkelt inte sova så jag har fortsatt att mata sina vanligt. Enda skillnaden jag märkt är att det kan ta flera veckor för honom att bajsa och det brukar det inte göra. Man börjar märka lite nu att han är trött och "somnar" där man sätter honom. Men så fort syrsorna kommer fram blir han galen, så apititen är det inget fel på. Innan han somnar vill jag som vanligt få ut sista avföringen, så det är det jag har väntat på.

Jag läste flera tips om att ge lite pumppuré med några droppar olivolja för att få fart på magen, så det provade jag.

Igår kom då avföringen jag väntat på men jag har aldrig sett ödlan krysta så mycket för att få ut det, tog kanske 1-2 minuter.

Det jag upptäckte i avföringen var två nya saker. Ett att färgen var lite orange (men det läste jag kunde vara pga pumpan). Två att det nästan ser ut lite som fiskrom typ. Vet någon vad detta kan vara och om det är normalt eller något jag måste kolla upp?

Tack för hjälpen :)

30
2
Alma090:
Tror inte det år nått farligt men ha koll på den för säkerhets skull :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild