orm med unikt id

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

43
8
twist3done:
för två år sen köpte jag en boa constrictor med unikt id, på pappret står det att den ska vara en hona .
men så är inte fallet då den nu parar sig men en av mina andra honor som  jag har ... vet någon om detta går att ändra på nått sett ?

43
8
twist3done:
dessutom hittar jag ingen orm med detta id eller kull 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Tror endast uppfödaren kan ändra uppgifter när det gäller id och liknande. Har du kontaktat uppfödaren/säljaren? Denna borde kunna ändra uppgifter och exempelvis posta eller maila den uppdaterade versionen.

43
8
twist3done:
tack för svar!!! har kontaktat men fick inge svar ens , kändes jävligt oseriöst .. inte jag som köpt ormen av han dock jag är andra ägaren tror jag .. söker på idet finns inga kullar får jag till svar ... får väl testa och kontakta igen .. han är juh användare här på sidan dessutom  

157
376
curtus:
Vad menar du med unikt ID och vart söker du på det?
Är det tjänsten här på terrariedjur du syftar på där man kan registrera kullar?

Om så är fallet så kanske uppfödaren helt enkelt inte använt sig av den och därför hittar du ingen kull.
Majoriteten av djuren som föds upp i Sverige registreras antagligen inte på den här sidan.

Att ormar säljs felaktigt könsbestämmda är ju inte helt ovanligt. Jag skulle inte lagt någon vikt vid att det råkar stå fel kön på pappret.

Mvh Patric 

43
8
twist3done:
googlade idet men ingen träff vet ej var jag ska söka .. tjänten här fatta jag att den bara gällde här . 

absolut händer det väldigt ofta att djur e felkönade men om man tror man köpt en hona som är till ett project o sen visar sig vara en hane då ere lite surt får då ere två hanar och då blir inga ungar gjorda :) ville mest fixa till pappret så det e korekt så jag kan sälja vidare djuret med korekt information 

157
376
curtus:
Jag tror som sagt inte att du kan söka efter ID numret någonstans utan detta är bara något som uppfödaren har tillgång till. Inte ens säkert att han använt sig av något program när han loggat. Finns ju många som fortfarande kör med penna och papper:) 

Jag förstår. Enda sättet att ändra det på rätt sätt är ju att uppfödaren förser dig med ett nytt papper.
Personligen så hade jag inte brytt mig om det utan bara informerat köparen om situationen och att könet på pappret inte stämmer :) 
Den viktiga delen av att uppfödarintyg är ju trots allt ursprunget av djuret.

5384
4125
Tropfrog:
Kanske en överflödig fråga......Hur kan man veta att det är ett unika id nummer om uppfödare själv sitter och hittar på dem?

Mvh
Magnus 

157
376
curtus:
Id numret är ju unikt för just den uppfödaren.
Du bör inte kunna hitta något annat djur som är uppfött av nämnda uppfödaren som har samma nummer.
Däremot finns det ju en möjlighet att någon annan uppfödare har ett likadant nummer. Men eftersom detta inte är någon info som finns i någon stor databas någonstans så är det ju ganska irrelevant.

Jag själv brukar märka mina ungar på följande vis som ett exempel:
PW-20-13

PW = Patric Wilhelmsson (Uppfödaren)
20= året (i exemplet 2020)
13= Individen ( unge nummer 13 i exemplet)

Medlem i SkHF
1041
1169
NellyNiklas:
Om du har planer på att sälja djuret vidare, med befintliga papper, så kan du alltid komplettera felaktiga uppgifter. Ta en bild på djuret där det tydligt syns att det är en hane.

Alternativt så stryk "FE" i Female och byt nummer. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild