Majsorm bioactive

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

128
13
reptilkungen65:
Hej funderar på bioactive till min majsorm. Vad behövs? Kräver det mycket jobb?
 Hittar inte någon vettig guide direkt.

5384
4125
Tropfrog:
Du behöver lämpliga renhållare för miljön och lämpligt substrat för dem.

Tyvärr kan jag inte tipsa om arter då jag inte vet mycket om majsorm.

Jag vill påstå att bioaktiva lösningar är mindre jobb än traditionella.

Mvh
Magnus 

720
383
Johnexotics:
Kolla upp  The Bio Dude Josh Halter på youtube han har nästan bara bioaktiva burkar.
Men som Magnus säger  rehållare  är ett måste sen har en bra blanding i substrat,

128
13
reptilkungen65:
SneakyTurtle skrev:
Kolla upp  The Bio Dude Josh Halter på youtube han har nästan bara bioaktiva burkar.
Men som Magnus säger  rehållare  är ett måste sen har en bra blanding i substrat,

Tack
Tips på bra blanding och städare?

720
383
Johnexotics:
hoppstjärtar mask olikas sorters suggor  Mörkbagge "tror jag dom heter på svenska" sen finns det även kackisar som kan städa finns många olika bara att forska i.

Sen blandingen bero på vad för biotope ditt djur är i från men majsormar är väl från Usa om jag inte minns fel så där kan du börja googla om hur dom har det där men kolla in biodude josh

Sen kommer du behöva fylla på med typ löv bark annat som behöver brytas ner att hålla det igång. Jag la ett lager med löv å även rötter/bark mellan två jordlager ska se om det hjälper dom små krypen i mina terrarien  är ingen expert på detta men testat mig fram verka funka för mig

46
32
Zootenance:

reptilkungen65 skrev:
Hej funderar på bioactive till min majsorm. Vad behövs? Kräver det mycket jobb?
 Hittar inte någon vettig guide direkt.

Jag gör såhär: på fuktiga halvan av terrariet lägger jag ett lager lecakulor i botten. Därefter ett tjockt lager Exoterra Plantation Soil, som men fördel blandas med lite mossa (sphagnum eller exoterra Forest Moss) och en del blad från olika terrariesäkra växter. Ovanpå detta lägger jag ett lager mossa som topplager, i synnerhet under fuktiga grottan. 

Andra halvan av terrariet, den torra varma, lägger jag ett tjockt lager Coco Husk. 

Plantera sen de växter du önskar ha, på fuktiga delen.  

Tillsist tillsätter jag nedbrytarna/städarna; Hoppstjärtar och Gråsuggor. 

När växterna i dina terrarier tappar blad, använd bladen som mat till nedbrytarna. 
I mina terrarier hemma ger jag även ett fodertillskott en gång i veckan till nedbrytarna; Repashy Morning Wood.  

Ett tips: om ormen bor i ett sovrum - slopa lecakulorna. Det kan låta en del när ormen ringlar på dem. Jag använder sällan leca till grävande arter, och det funkar fint även utan det lagret. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild