Planer på att flytta - behöver tips på reservterrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

34
9
Wheels:

Hej på er

Jag är i processen att byta lägenhet ganska snart (så fort jag hittar något). Håller därför på med att planera för en flytt och vad det innebär för min lilla leopardgecko. Terrariet är för stort och tungt för att flytta med inredning och allt från ett ställe till nästa. Det måste alltså tömmas och inredas på nytt på nya stället. 

Frågan är bara var jag gör av det lilla livet under tiden (det kan ju ta någon dag eller två att få ordning på terrariet med belysning och värme).

Antar att jag måste införskaffa någon typ av reservterrarium?

Vill planera i god tid.

Tips och hjälp mottages tacksamt.

101
91
Trypto:
Om det bara är förvaring under en eller två dagar tänker jag att en plastlåda (typ smartstore/samla/liknande) som du borrar hål i borde fungera bra? De går ju att inreda precis som ett terrarium i glas under tiden.

Medlem i SkHF
1043
1177
NellyNiklas:

Instämmer med ovan talare. Så länge du uppfyller kraven som djuret ställer så spelar det mindre roll vilken typ av tillfällig behållare du har. Plastlåda har den extra fördelen att kunna användas efteråt också. 

Mvh
Niklas

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild