Förslag på någon pigg ödla max 50 cm i mitt nya terrarie!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

93
49
Majjen13:

Hej!

Försöker få tag på ett par halsbansleuguaner till min nya burk. Den är 250 cm lång, 125 cm bred och 70 cm hög. Någon som har något förslag på en annan dagaktiv ödla i passande storlek för terrariet.
Mvh

Kenth

Medlem i SkHF
1068
1217
NellyNiklas:
Majjen13 skrev:
Hej!

Försöker få tag på ett par halsbansleuguaner till min nya burk. Den är 250 cm lång, 125 cm bred och 70 cm hög. Någon som har något förslag på en annan dagaktiv ödla i passande storlek för terrariet.
Mvh

Kenth

Snackar vi tropisk miljö eller mer åt subtropisk öken? Du har ju strax över 3m2 att leka med så urvalet är ganska stort. Jag är själv förtjust av dvärgvaranerna så jag hade valt något åt det hållet. Då pratar vi subtropiska ökenmiljöer. 

Något smått som man kan ha ett flertal av är mitt förslag

Mvh
Niklas 

5477
4193
Tropfrog:
Jag gillar att ha små djur i stora terrarium också. Blir ett mycket trevligare perspektiv så.

Tänk vad fett med en jättegrupp med  tropiocolotes tripolitanus i ett sånt terrarium! Då kan man ha en hel del klippor och succulenta växter för en trovärdig slice av en riktig öken.

Mer realistiskt i förhållande till ts förväntningar skulle kanske vara en grupp Ouroborus cataphractus. Fantastiskt roliga sociala djur.

I vilket fall tycker jag att det är slöseri att använda en så stor burk till bara ett djur.

Mvh
Magnus 

10
10
Marcusju:
Taggsvansvaran "Ackie Monitor"....
Lätt!

93
49
Majjen13:
NellyNiklas skrev:

Snackar vi tropisk miljö eller mer åt subtropisk öken? Du har ju strax över 3m2 att leka med så urvalet är ganska stort. Jag är själv förtjust av dvärgvaranerna så jag hade valt något åt det hållet. Då pratar vi subtropiska ökenmiljöer. 

Något smått som man kan ha ett flertal av är mitt förslag

Mvh
Niklas 

Tänkte mig något åt ökenklimat hållet, eller afrikansk steppöken.

93
49
Majjen13:
Tropfrog skrev:
Jag gillar att ha små djur i stora terrarium också. Blir ett mycket trevligare perspektiv så.

Tänk vad fett med en jättegrupp med  tropiocolotes tripolitanus i ett sånt terrarium! Då kan man ha en hel del klippor och succulenta växter för en trovärdig slice av en riktig öken.

Mer realistiskt i förhållande till ts förväntningar skulle kanske vara en grupp Ouroborus cataphractus. Fantastiskt roliga sociala djur.

I vilket fall tycker jag att det är slöseri att använda en så stor burk till bara ett djur.

Mvh
Magnus 

Jag vill ha mindre djur, så att de får lite mer plats. halsbandsleuguanen är ju inte så stor, kanske dvärgskäggsagamer! Ditt förslag är kul känns dock lite smått! Såg nu att du föreslog gördelödlor också, en grupp sådana skulle ju vara kul!
Mvh
kenth
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild