Terrarium av markisolering/cellplast

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
1
Johansson83:
Funderar på terrariebygge längre fram och tänkte höra om någon har byggt av markskiva/cellplast, den hårda varianten. Blir ju både lätt, starkt och isolerande om man bygger av 30mm.

102
100
jonnyake:
Hej,

Jag har sett något klipp på youtube där man gör ett mindre akvarium med det materialet du beskriver. Allt är isolationsmaterial förutom en glasskiva i fronten. Sedan har jag för mig att dom smetat in allt isolationsmaterial i cement/fix. Kör en sökning på youtube, jag tror inte att din idé är så tokig som den låter :)

MVH Jonny

10
10
Marcusju:
Om jag får backa bandet litegrann, har du landat på cellplast av den enkla anledningen att det är.... lätt viktmässigt?...
Eller försöker du undvika plywood eftersom du hört att Furu utsöndrar formaldehyd? :D

4
1
Johansson83:
Marcusju skrev:
Om jag får backa bandet litegrann, har du landat på cellplast av den enkla anledningen att det är.... lätt viktmässigt?...
Eller försöker du undvika plywood eftersom du hört att Furu utsöndrar formaldehyd? :D

Inte hört nått om att det utsöndrar ämnen. Var främst för att pris och vikt är betydligt lägre än formplyfa. Transparent 8mm akryl till dörrar har jag på jobbet.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild