Osäker på arten på min orm.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
1
anso77:
Nån som kan säga om jag har fattat det rätt med arten på min orm? Jag är helt novis och har fårr lära mig på egen hand, vilket var bra mycket svårare än jag väntat. Är redan helt förälskad i den lille gynnaren och vill det absolut bästa för honom.

5384
4125
Tropfrog:
Har du en bild?

Vore bra med info om terrarium och miljö också. Kan vara lurigt att få rätt om man inte vet art.

Mvh
Magnus 

6
12
thebigpetfamily:
Om du tänker på den ormen du har som pressbild så tycker jag de ser ut som en ’Lampropeltis pyromelana’ :)

4
1
anso77:
thebigpetfamily skrev:
Om du tänker på den ormen du har som pressbild så tycker jag de ser ut som en ’Lampropeltis pyromelana’ :)

Jag håller med du :) Tack ????????

4
1
anso77:
Tropfrog skrev:
Har du en bild?

Vore bra med info om terrarium och miljö också. Kan vara lurigt att få rätt om man inte vet art.

Mvh
Magnus 

Mitt terrarium är 90x45x45
Huggo är 90 cm lång, är 5 år.
Just nu har jag alspån men det ska jag byta imorrn för det verkar inte alls vara så himla bra som den förre ägaren påstod. Aspspån läste jag nånstans också, men jag tror mer på nåt ännu lösare så han kan gräva ner sig, han har gjort tappra försök idag men det funkar sådär.
Temp ligger på 24 grader och luftfuktigheten är just nu på 60...för högt det vet jag, men det var inte lätt att få till rätt när jag hade noll och ingen tid på mig. Den förre ägaren hade panik att bli av med den. Bilden ser du på min profil :)

283
366
Cartaq:
anso77 skrev:

Just nu har jag alspån men det ska jag byta imorrn för det verkar inte alls vara så himla bra som den förre ägaren påstod. Aspspån läste jag nånstans också, men jag tror mer på nåt ännu lösare så han kan gräva ner sig, han har gjort tappra försök idag men det funkar sådär.
Temp ligger på 24 grader och luftfuktigheten är just nu på 60...för högt det vet jag, men det var inte lätt att få till rätt när jag hade noll och ingen tid på mig. Den förre ägaren hade panik att bli av med den. Bilden ser du på min profil :)

Fukten är nog inget problem, men värmen bör du dock öka på.

275
187
peter68:
anso77 skrev:

Jag är stor motståndare till aspspån. Även om trä av olika slag är billigt som underlag, så är det inte speciellt ekonomiskt. Det börjar lukta ganska snabbt. Kokosfiber är perfekt som underlag. Det håller fukt bra och luktar inte. Ser också trevligare ut. En paket med tre klossar kostar under 100 kr. En kloss räcker för ditt terrarium och håller sig ett bra tag. Man måste blöta upp klossen i en hink med vatten.

Och 60% låter inte för högt. Enligt Wikipedia så lever de nära vattendrag. Som Cartaq säger så är 24 grader för lågt. Jag kan inte denna orm, men 27-30 känns mer rimligt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild