Bakrund

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
whackadooodle:
är det någon som har testat att bygga en berg bakrund av kycklingnät tidningspapper tapetklister , sedan lägga på putsbruk eller ciment

5473
4192
Tropfrog:
Frågan är varför? Det känns som väldigt mycket mer jobb än att karva ut frigolit och mindre hållbart.

Mvh
Magnus 

3
0
whackadooodle:
sant. det var en tanke som fanns då terrariet är ganska stort. så hade jag sätt att de hade tagit tidningspapper likt paper mache å sen lagt på puttsbruk eller fix å sedan att dimensionerna kan bli större samt mer djup

5473
4192
Tropfrog:
Större terrarium brukar innebära större och tyngre djur. Då vill man bygga så stabilt som möjligt. Jag har svårt att tänka mig att hönsnätsarmerad cement ger särskilt hållbar bakgrund. Cement är sjukt hårt, men sprött. Stabilt underlag och ordentlig armering är viktigt.

Jag skulle nog ändå ha frigolit under ändå. Mindre jobb och hållbarare.

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
9
5
ExoticWildlifeSwed:
Du kan även köra med fogskum. Gör grovformen med hönsnät (som dessutom håller fogskummet på plats) och släng på cement efteråt. Har funkat jättebra för mig :)

3
0
whackadooodle:
ja det är sant. tackar å bockar för svar, alltid kul att bolla ideer ska lägga upp bilder på bygget när det bär av

1
1
Zisko:
"Bakrund",  Bakgrund? 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild