Frisk gargoylegecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

121
70
Mirpa:
Nybörjarfråga! Pinsamt att jag inte vet, men jag har inte lyckats hitta något svar på den så jag hoppas att någon här kan upplysa mig.

Hur ser jag om min gecko mår bra eller dåligt? Vad ska jag titta efter förutom bajs? Det är ju knappast så att jag kan gå efter hur blank pälsen är... 

Och hur ser man om de är i bra hull?

Personligen tycker jag att han ser välmående ut men det är min första ödla och jag är lite orolig för att jag ska missa något som jag borde veta. 

94
43
Ems:
Mirpa skrev:
Nybörjarfråga! Pinsamt att jag inte vet, men jag har inte lyckats hitta något svar på den så jag hoppas att någon här kan upplysa mig.

Hur ser jag om min gecko mår bra eller dåligt? Vad ska jag titta efter förutom bajs? Det är ju knappast så att jag kan gå efter hur blank pälsen är... 

Och hur ser man om de är i bra hull?

Personligen tycker jag att han ser välmående ut men det är min första ödla och jag är lite orolig för att jag ska missa något som jag borde veta. 

Kolla efter bajs, kolla maten och väg någon gång då och då om du misstänker att den rasat i vikt. Personligen har jag lite svårt att se när de ömsar, bara kommit på min ödla en gång när han ömsat. Då satt han och åt ömset när jag kollade till han mitt i natten. Men du ser ju om din ödla växer. 

121
70
Mirpa:
Bajs kommer, och jag ser i maten att han ätit ibland. Han har inget öms på tassar eller något sånt.

Växer gör han inte längre då han är sex år gammal :)

Men det är bajs och mat man kollar efter? Och allmänt utseende antar jag då? 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild