Ömsning hos Gargoyle?...

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

52
2
NillaLG:

Hej ni med erfarenhet!
Jag har en Strophurus Ciliaris som snyggt och på klockslaget ömsar som han ska, 4 år gammal. Nu har jag sen ett halvår en Gargoyle-hona, ca tio månader, och jag har aldrig sett henne ömsa. Vilket inte är samma sak som att hon inte gjort det, hon har några bra gömställen.
   Sedan snart en vecka har hon vitnat och sitter mycket still i sitt favorithörn. Ibland Flyttar hon till sitt andra favoritställe 20 cm bort men visar inget intresse för vare sig sin "mangoketchup" eller insekter. Hon verkar också ha vuxit rätt saftigt både på längden och tvären, från att knappt verkar växa alls. 

Låter det här som det ska? Jag vill helst inte hantera henne om hon är lite grinig och obekväm med det vid ömsning. Givetvis plockar jag ut henne om hon skulle vara sjuk på något sätt.

25
63
jessica85:
Man ser sällan Gargoyle ömsa! Men att dom blir mer vita är ett säkert tecken på öms. Men oftast kan man se att huden är "lös" när dom ska ömsa. Sen äter dom sitt öms så man ser sällan att dom har ömsat. 

52
2
NillaLG:

jessica85 skrev:
Man ser sällan Gargoyle ömsa! Men att dom blir mer vita är ett säkert tecken på öms. Men oftast kan man se att huden är "lös" när dom ska ömsa. Sen äter dom sitt öms så man ser sällan att dom har ömsat. 

Jag har hittat lite kvarbliven öms på en gren, numera äter hon med mycket god aptit och är på jakt varje natt. : )

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild