Växter för panter kameleont

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
0
mrbioactive:
haj, jag ska skaffa en panter kameleont inom de. Närmaste framtiden så jag har planerat terrariet. Nu hat jag kommit till set steget så att jag ska börja fundera på växter till det, men det e ganska svårt att ta reda på växter som funkar för en panter. Har några växt experter några tips för en person som inte e jätte intresserad i växter?

Ps vet någon om fikus träd är ofarliga?

1253
476
leedragon:
mrbioactive skrev:
haj, jag ska skaffa en panter kameleont inom de. Närmaste framtiden så jag har planerat terrariet. Nu hat jag kommit till set steget så att jag ska börja fundera på växter till det, men det e ganska svårt att ta reda på växter som funkar för en panter. Har några växt experter några tips för en person som inte e jätte intresserad i växter?

Ps vet någon om fikus träd är ofarliga?

en stor bejanmin fikus.

Medlem i GHF
3149
1761
EmanuelKarl:
Finns många. Jag tolkar det som att du inte har något emot vanliga växter. Gullranka, monstera och många fler. Det mesta från det klimatet fungerar, eftersom kameleonten inte äter växterna. Tänk på att skölja av växterna ordentligt och skölja bort all jord, samt ha ett bra substrat för växterna i ditt terrarium.

1253
476
leedragon:
EmanuelKarl skrev:
Finns många. Jag tolkar det som att du inte har något emot vanliga växter. Gullranka, monstera och många fler. Det mesta från det klimatet fungerar, eftersom kameleonten inte äter växterna. Tänk på att skölja av växterna ordentligt och skölja bort all jord, samt ha ett bra substrat för växterna i ditt terrarium.

De äter av växterna då och då.

274
210
AndreasB:

Äter dom av växterna gäller det man har stenkoll på vad man planterar. Gullranka är giftig för katt/hund och människor. Vet ej hur den är mot kameleont.

En annan sak att tänka på. Är växter man behöver klippa till då och då och har giftig vätska som utsöndras. Inte bra om det hamnar på djurets hud eller i värsta fall munnen. Liten risk kanske, men den finns där.

1253
476
leedragon:
AndreasB skrev:
Äter dom av växterna gäller det man har stenkoll på vad man planterar. Gullranka är giftig för katt/hund och människor. Vet ej hur den är mot kameleont.

En annan sak att tänka på. Är växter man behöver klippa till då och då och har giftig vätska som utsöndras. Inte bra om det hamnar på djurets hud eller i värsta fall munnen. Liten risk kanske, men den finns där.

Ja och nej, bejamin fikus och gullranka är 2 av de växter som mest används för kameleonter. De har möjlighet att vara skadligt för de pga av ena eller den andra, men hittills har jag inte hört att det har skadat dem, även om de äter av det.

12
0
mrbioactive:
AndreasB skrev:

Vet och det är därför jag frågade för jag kan verkligen ingenting om växter

1253
476
leedragon:
mrbioactive skrev:

Vet och det är därför jag frågade för jag kan verkligen ingenting om växter

Du kan ha dem, ja.

12
0
mrbioactive:
Alla växter på information på den här sidan är väl säkra?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild