Sjuk ögonfransgecko?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

27
9
Bemma14:

Hej. För någon månad sen såg jag att min ögonfrans Nico utvecklade två bulor vid kloaken och jag tänkte inte mer på tanken än att han växt tillräckligt för att visa att han är en hane (han väger just nu ca 30 gram) men nu när jag har tittat mer noggrant så stämmer det inte riktigt. Bulorna sitter ovanför kloaken och inte nedanför där könet vanligtvis sitter på en ögonfrans. Jag har nämligen en till ögonfrans hane och även en sarasinorumhane.

Är det någon som vet om detta kan vara någon sjukdom eller om ödlor kan utveckla kön som helt enkelt sitter ovanför kloaken. Han har lite genetiska problem som kommit fram under tiden jag ägt honom, ex så är det flera klor som sitter vinklade åt fel håll och han saknar klor på tre tår ifall det kan vara något liknande genetiskt fel men annars är han pigg och glad och äter maten fortare än aldrig förr, ser alltså ingen förändring i beteende. Bifogar lite bilder så ni kan se vad jag menar

27
9
Bemma14:

27
9
Bemma14:
Jag lyckas inte ladda upp någon bild. Ska försöka senare när jag kommer hem igen och har tillgång till dator

Medlem i GHF
3149
1761
EmanuelKarl:
Bemma14 skrev:
Jag lyckas inte ladda upp någon bild. Ska försöka senare när jag kommer hem igen och har tillgång till dator

Testa att lägga upp en i ditt bildgalleri och länka

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Ser det ut så här? 

27
9
Bemma14:
www.terrariedjur.se/user/Bemma14/gallery/13517 Här är en länk till två bilder på hur det ser ut

27
9
Bemma14:

EmanuelKarl skrev:

Testa att lägga upp en i ditt bildgalleri och länka

Gjorde det och det funka :)

27
9
Bemma14:
ZDC skrev:
Ser det ut så här? 

nej, han har liksom två bulor ovanför kloaken. Har länkat till två bilder jag har lagt upp i mitt galleri på hur det ser ut. Men det är så konstigt för bulorna är liksom mjuka och när jag trycker på dem indikerar han inte på att han har ont eller att han blir störd

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild