Tak till terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

26
21
Charger:
Hej, jag har fått tag i ett terrarie med mått 60x40x40, passar perfekt platsen där jag vill ha det stående. Planen är att jag ska ha 1 eller 2 skorpioner där. Terrariet köptes utan tak. Min fråga är då, hur gör jag enklast och bäst ett tak som passar och är lämpligt så att skorpionerna trivs? 

47
46
Pretorian:
Släng gärna upp en bild på hur det ser ut :)

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:
Är det ett akvarium menar du? Eller ett terrarium utan överdel? 

Jag skulle antagligen gjort ett lock av formplyfa och lite nät, ventilation alltså. Beroende hur det ser ut.

26
21
Charger:
Bild kommer, ska åka å hämta terrariet i början av augusti pga en bit att resa men ska ändå uppåt landet. Jag köpte det (på annons) som terrarium, det kan vara ett akvarium och bra ide ventilation behövs ju speciellt om där inte är några hål i glaset.... Anledningen till att jag köpte just den här burken är att måtten stämmer med den plats jag vill ha det på, hade annars tänkt på mer standardmått, men tyvärr.

Formplyfa och nät tar jag till mej, verkar smart och enkelt. Tack.

26
21
Charger:
   Så här ser terrariet jag ska hämta ut, 60x40x40. Ska göra ett lämpligt tak och inreda för skorpion (-er)

5473
4192
Tropfrog:
Det där är ett akvarium.

Mvh
Magnus 

26
21
Charger:
Ok, tack, annonsen sade terrarium, men jag har alltså köpt ett akvarium. Kanske jag tänker om vad jag ska ha i däri då och köpa ett terrarium med samma mått, trodde att det finns terrarium som är öppningsbara på sidorna eller alternativt i taket/toppen. Detta är ju inget jag behöver begråta eller lägga upp en finansieringsplan för, utan bara konstatera att man lär så länge man lever. Till saken hör att vi hade akvarium i ett tidigare skede i livet och nu har vi ett igen :-)

5473
4192
Tropfrog:
Charger skrev:
Ok, tack, annonsen sade terrarium, men jag har alltså köpt ett akvarium. Kanske jag tänker om vad jag ska ha i däri då och köpa ett terrarium med samma mått, trodde att det finns terrarium som är öppningsbara på sidorna eller alternativt i taket/toppen. Detta är ju inget jag behöver begråta eller lägga upp en finansieringsplan för, utan bara konstatera att man lär så länge man lever. Till saken hör att vi hade akvarium i ett tidigare skede i livet och nu har vi ett igen :-)

Jag är ingen expert på skorpioner. Men här sett massor av skorpioner i gamla terrarium. Vet inte om det är bra eller optimalt. Men borde gå att lösa ganska så enkelt. Hoppas att någon som är duktig på skorpisar kan guida dig.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild