Bilder och prat om grön trädpyton.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83

36
41
Lnap83:
volbeat skrev:

6 dagar senare. tyvärr blev han blyg och gömde huvudet :)

Shit vad det händer fort för alla, tycker min har färgat ut under ett par månader å ändå inte speciellt grön, tycker mig se lite skillnad efter varje matning (typ), men ändå.. 

Medlem i GHF
236
384
jontenation:

35
3
zator:
Någon som kan tänkas veta vad det där svarta i mungipan kan vara ? 

63
135
Ghost:
Min lilla Wamena

63
135
Ghost:
Wamena

496
213
David:
markusbabs skrev:
För min del så är panelerna det bästa jag använt. Inga problem alls, kostar lika mycket som en värmeslinga. den klarar också av att värma hela terrariet och ger en bra hotspot. Byggde för två veckor sen fyra stycken nya Chondroburkar som ser ut såhär i taket. Simpelt och bra. 
Dela bilder på din lösning sen :) 

Vad är det för lysrörhållare? Funderar på en bra lösning för lysrör som inte är för stort och klu,pigt och som samitidigt inte ormar kan krypa klänga sig fast i. Bör ju även tåla fukt. 

496
213
David:
Skriver i denna tråden istället för tråden jag skapade om juvenilterrarie tikk gtp. (hade missat denna tråden)
Har sett att en del modifierar exo-terra till gtp genom att helt enkelt täcka för nättaket, med glas, plexiglas eller liknande. Men räcker verkligen den ventilationen som finns under dörrarna? 

496
213
David:
Dåligt drag i denna tråden, men jag ger mig inte:)
Jag tänker skaffa en morelia viridis i år, blir väl om 2-3 mån kanske. Så jag börjar redan nu att testa hur jag ska sätta upp första burken till den. 
Har tagit en smartstorelåda modell 10. 34x25x16cm (16cm hög). Tänkte värma med värmematta i bakkant (kortsida). 
Testar just nu med en liten värmematta som täcker kortsidan. Tror den är en 7 w 15x28cm. Men den känns väldigt klen, har varit igång kanske en timme och det är inte varmare än 27 grader på varma sidan. Då har jag ändå satt frigolit på andra sidan mattan. 
Vill gärna ha lite överkpacitet så man inte får problem under vinterhalvåret. Kommer ju använda mig av termostat. 

Vad använder ni er av? Tar man en större matta så får man ju problemet att mattan blir betydligt större än burken, vilket gör att den sticker ut åt alla håll. Kanske funkar men det blir ju inte snyggt för 5 öre. Tror frugan kommer protestera:)
Värmekbalar har jag flera stycken liggandes men de är ju så fantastisk långa så det bli ju kanske inte så lätt att få det bra heller.

Att börja göra hål i taket, sätta nät och värma med keramisk värmare skulle kunna funka, men kanske blir problem men värmegradienen i en så liten burk.

63
135
Ghost:
David skrev:
Dåligt drag i denna tråden, men jag ger mig inte:)
Jag tänker skaffa en morelia viridis i år, blir väl om 2-3 mån kanske. Så jag börjar redan nu att testa hur jag ska sätta upp första burken till den. 
Har tagit en smartstorelåda modell 10. 34x25x16cm (16cm hög). Tänkte värma med värmematta i bakkant (kortsida). 
Testar just nu med en liten värmematta som täcker kortsidan. Tror den är en 7 w 15x28cm. Men den känns väldigt klen, har varit igång kanske en timme och det är inte varmare än 27 grader på varma sidan. Då har jag ändå satt frigolit på andra sidan mattan. 
Vill gärna ha lite överkpacitet så man inte får problem under vinterhalvåret. Kommer ju använda mig av termostat. 

Vad använder ni er av? Tar man en större matta så får man ju problemet att mattan blir betydligt större än burken, vilket gör att den sticker ut åt alla håll. Kanske funkar men det blir ju inte snyggt för 5 öre. Tror frugan kommer protestera:)
Värmekbalar har jag flera stycken liggandes men de är ju så fantastisk långa så det bli ju kanske inte så lätt att få det bra heller.

Att börja göra hål i taket, sätta nät och värma med keramisk värmare skulle kunna funka, men kanske blir problem men värmegradienen i en så liten burk.

Jag använder en värmekabel med termostat som jag dragit igenom ena pinnen (plaströr) som gtp'n hänger på. På så vis kan den själv välja den varma eller svalare pinnen att hänga på

496
213
David:
Rotade lite bland mina grejer o hittade en lite kortare slinga, typ 3 meter. Testade o den gav ju betydligt bättre värme. Blir dock en bit hängandes bredvid. Om jag ska sätta den på baksidan, finns det nåt annat sätt än att silikona dit den? Tejp funkar nog inte pga värmen.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild