Bilder och prat om grön trädpyton.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83

Medlem i GHF
236
384
jontenation:

16
9
ultimate:
hejsa hvad er den bedste temperatur til chondro mvh jimmi danmark 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Ligger ett mycket bra skötselråd på sidan som tar upp många bra saker, exempelvis temperaturer :)

www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=snakes&specie=m_viridis

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
jag har aldrig lagt märke till att min gtp är på väg in i öms. aldrig sett gråa ögon eller att färgen på ormen har skiftat. har gjort "misstaget" ett par gånger att jag har matat och så har han ömsat samma natt sen.

har haft en del ormar och jag tycker att man ser tydligt på alla andra djur jag haft. ser man inte lika tydligt på chondros?

ska inte klaga. har haft han i 6månader nu och han har aldrig missat en måltid, inte ens under öms :)

733
297
markusbabs:
Jag håller med dig volbeat. Tycker det är svårare än på andra ormar. Kanske för att dom inte har svarta fjäll eller nått :) 

14
12
Toker:
när man fyller år kan man få en sån här tjusig tårta föreställande en grön trädpyton som vaktar sin ägg. Fyller 11 i morgon och tror där med att jag kanske är den yngsta användaren av terrariedjur. ?

14
12
Toker:
Toker skrev:
när man fyller år kan man få en sån här tjusig tårta föreställande en grön trädpyton som vaktar sin ägg. Fyller 11 i morgon och tror där med att jag kanske är den yngsta användaren av terrariedjur. ?

färgen syns inte lika bra på kort. PS jag har bakat den :)

5
6
Embreus:
Toker skrev:

Tjusigt! :D Och grattis i efterskott.

14
12
Toker:
Embreus skrev:

Tjusigt! :D Och grattis i efterskott.

Tack så mycket 

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
min trädpyton har börjat färga ut, han har fått många mörka prickar, och några av dom är typ militärgröna.

han verkar allmänt slö. han vill bara ligga på den kalla sidan som är 26 grader. trots att han har en ganska stor måltid i magen.. är detta ett typiskt beteende under färgskift??

han är för övrigt ganska exakt 10 månader.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 83
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild