Bilder och prat om grön trädpyton.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83

733
297
markusbabs:
Värmematta längst bak under lådan. 

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
markusbabs skrev:
Värmematta längst bak under lådan. 

aha de va så simpelt. tänkte man behövde någon slags värme spot, och då blir de ju knas med racksystem.

men går det att ha denna lösningen om man har mer höjd på lådorna? vad har du för höjd på dina lådor?

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
är glas skivorna till för att de ska ge värme ovanifrån också? eller hade man lika gärna kunnat gjort hyllan i trä?

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

volbeat skrev:

aha de va så simpelt. tänkte man behövde någon slags värme spot, och då blir de ju knas med racksystem.

men går det att ha denna lösningen om man har mer höjd på lådorna? vad har du för höjd på dina lådor?

Så länge tempen är riktig spelar det inte så stor roll vilken värmekälla man använder. 

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Jonas_ skrev:

Så länge tempen är riktig spelar det inte så stor roll vilken värmekälla man använder. 

ne de är sant.

men om jag ska hålla runt 30grader uppe i grenarna och använder mej av en värmematta, så lär ju de va ännu varmare på marken. spelar de någon då en chondro inte vistat där?

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

volbeat skrev:

ne de är sant.

men om jag ska hålla runt 30grader uppe i grenarna och använder mej av en värmematta, så lär ju de va ännu varmare på marken. spelar de någon då en chondro inte vistat där?

Om man har låga racklådor så blir lösningen att ormarna får ta sig neråt :) Men går såklart att lösa på andra sätt! Jag skulle antingen satt en pinne långt ner, kanske nån ck över botten bara, just för att ormen skulle kunna ligga på en gren som dom uppskattar så mycket :) 

Det går ju även att vara lite smart och använda plaströr ,eller annat, med värmeslingor dragna igenom, då får man värme från grenarna ;)

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Jonas_ skrev:

Om man har låga racklådor så blir lösningen att ormarna får ta sig neråt :) Men går såklart att lösa på andra sätt! Jag skulle antingen satt en pinne långt ner, kanske nån ck över botten bara, just för att ormen skulle kunna ligga på en gren som dom uppskattar så mycket :) 

Det går ju även att vara lite smart och använda plaströr ,eller annat, med värmeslingor dragna igenom, då får man värme från grenarna ;)

problemet är väl att dom gillar ju oftast att ligga högst upp :)

plaströr med värmeslinga va en smart lösning! tack för svaret!

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
var kan man köpa thermostater som man kan justera både natt och dag temp?

733
297
markusbabs:
På marken är det 30-32c grader och i luften är det 30c på varma sidan och något svalare på kalla. Jag håller cirka 25 grader inne i ormrummet så jag har mina termostater helt av på natten, även om jag har Habistat med funktionen nattsänkning.
På sommaren så kör jag dygnet runt värme. 
Jag vill påpeka att jag inte använder rack till dom vuxna trädpytons jag har. Jag tycker att rack är bra åt mina kungspyton och unga trädpyton och det funkar skit bra :) 

Trevlig kväll. 

35
3
zator:
[quote=LennieN]

hej, vad har du för värme och ljuskälla i terrariet? Hur ser det ut? En av mina fick ett stort svart märke på huvudet för något år sen, vilket berodde på att den var för nära värmepanelen för länge. Dom kan även få svarta märken när dom gnider sig mycket emot omgivningen.[/quote  

jag har ett lysrör 5.0 uvb  sen ett vanligt typ varmvittbara för extra lyse.. sen har jag en värmelampa  på 50 w som sitter en bit över till solplatsen. håller väl en 33-35 grader under den. Men dom är typ aldrig där.. 
funderade på om det va för att de blev för starkt med 5.0 men har ju haft det hela tiden och de hör svarta kom på båda mina för ett tag sen bara.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild