El och strömavbrott

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

54
45
Kriktorlina:
hej!
läste nyss en artikel på AB om ”elbrist” i Sverige.
Hur löser ni allmänt strömavbrott längre än nån timme med värmekrävande djur? Ska man skaffa elverk? Har en liten öppen spis som jag dock själv satt eldningsförbud på för tillfället då jag ej använder den.
/orolig ormägare 

274
210
AndreasB:
Nu handlar det inte bara om ett par timmar eller dagar strömavbrott för Södra Sverige med dagens elbrist och saknad av beredskap om en större störning skulle inträffa. Ännu en gång jobbar man retroaktivt istället för pro i Sverige.

54
45
Kriktorlina:
Nej precis därav min fråga

54
45
Kriktorlina:
Ny och ivrig kanske men visste måste nån här ha lite strategier kring det? Eller är det till att knö ner ormen i skoteroverallen.

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Kriktorlina skrev:
Ny och ivrig kanske men visste måste nån här ha lite strategier kring det? Eller är det till att knö ner ormen i skoteroverallen.

Om du känner sådan oro för detta bör du nog investera i en bensin- eller dieselgenerator så att du kan hålla igång värmen till strömmen är tillbaka. 
Eller en vedeldad kamin i rummet där alla terrarier finns. 

Medlem i SHF
294
662
viper66:
Ett eller två diesel verk så är saken löst. Jag bor lite utsatt så jag har två verk som på 3minuter kan sättas i bruk och bibehålla värmen. 

54
45
Kriktorlina:
[quote=viper66]Ett eller två diesel verk så är saken löst. Jag bor lite utsatt så jag har två verk som på 3minuter kan sättas i bruk och bibehålla värmen. [/]
Tack det jag funderade på! Min öppna spis eldar mest för kråkorna.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild