Det finns jättemånga växter. Att lista alla skulle vara omöjligt, men jag ger dig några tips nedan.
Gullranka
Diverse monstera-arter
Dvärgpalm
Guldpalm
Begonia corallina (en favorit som min hane sover i toppen av varje dag, trots att han syns bra och har andra gömställen, dock är han väääldigt liten till växten, min hona på 55g hade nog haft sönder den)
Paparalia
Flamingoblomma
Calathea-arter
Vandrande jude
Svärmors tunga
Älghornsbräken som redan nämnts (jag hade det till en för länge sedan, det såg väldigt coolt ut i terrariet)
Bromelior (ta inga som ställer krav på superhög luftfuktighet och ta en stor och stabil, och köp den inte från blomsteraffärer eftersom de flesta bara blommar en gång och dör sedan, har du otur dör den bara veckor efter köpet om den redan blommar) t.ex Vriesea splendens
Dracenor
Det var bara några exempel, det finns hur många som helst. Om du som jag har nästan lika stort intresse för växter som för djuren så finns det massa coola philodendrons som man kan beställa från olika sidor för lite pengar. Men nackdelen med ögonfransgeckos är att de (särskilt stora honor) kan hoppa sönder ömståliga växter. Därför har jag ganska standard växter hos mina ögonfranar, och slänger in allt dyrt, ovanligt och ömtåligt hos dvärggeckos och pilgiftsgrodor som är mer försiktiga och ska ha högre luftfuktighet.
Tänk på att inte stoppa in växter direkt från blomsteraffären. Du vill inte ha blomjord med gödning i terrariet, jag brukar ta bort så mycket jord jag kan så att rötterna är bara (var inte rädd för att riva upp det lite, särskilt där rötterna "går i cirklar" i botten på krukan om du förstår vad jag menar), duscha av det ordentligt, plantera dem i ny jord (inte blomjord, du vill undvika gödning så en blandning av kokosfiber, bark och mossa är bättre) och ha i karantänn någon månad. Det finns risk att de är besprutade och det kan finnas nemertiner (små maskar som äter insekter, de används för att bli av med skadedjur på vissa ställen men går tyvärr på hoppstjärtarna och gräsuggorna också så de är mardrömmen i terrarium) osv. Ett bra tips är att ta sticklingar och sedan plantera i terrariet, de är lättare att duscha av ordentligt.
Kolla denna videon:
www.youtube.com/watch?v=bmqqRP7OJfE&t