Försäkring?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

54
45
Kriktorlina:
hej!
jag undrar om det är nån vits med att försäkra sin orm för ev veterinärvård??
Jag har en kungsboa. Jag hade försäkringar på mina hundar och det var ju bra vid ett par tillfällen. Kaniner försäkrade jag några väl valda annars var det inget man tjänar in på precis. 

Jag tänker att OM man skulle behöva uppsöka veterinär när det gäller reptil kan det bli dyrt.
eller??

283
366
Cartaq:
Kriktorlina skrev:
hej!
jag undrar om det är nån vits med att försäkra sin orm för ev veterinärvård??
Jag har en kungsboa. Jag hade försäkringar på mina hundar och det var ju bra vid ett par tillfällen. Kaniner försäkrade jag några väl valda annars var det inget man tjänar in på precis. 

Jag tänker att OM man skulle behöva uppsöka veterinär när det gäller reptil kan det bli dyrt.
eller??

Det blir inte gratis hos veterinären bara för att ormen är försäkrad, jag hade avrådit dig att skaffa försäkring och istället spara pengarna om det nu blir dags för ett besök. 

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Försäkringskostnaden kan bli väldigt dyr om man har många djur vilket majoriteten av oss inom hobbyn har. Har man väl köpt ett djur är risken stor att man köper fler och därefter fler, sen är snöbollen i rullning och bara växer.

152
227
TowerOfGray:
Själv har jag mina 2 hundar försäkrade, men väljer att inte försäkra mina reptiler.
Har istället valt att lägga undan pengar om något händer. Har haft reptiler i lika många år som jag haft hundarna nu och har inte haft ett problem som kräver veterinär med reptilerna.
Däremot har mina hundar haft inflammation i livmodern, klåda/allergi mot gluten, trasig tand och inflammation i tandköttet samt epilepsi....

Jag jag försöker säga är nog att reptiler inte behöver uppsöka veterinär lika mycket som ett vanligt pälsdjur t.ex.

54
45
Kriktorlina:
Cartaq skrev:

Det blir inte gratis hos veterinären bara för att ormen är försäkrad, jag hade avrådit dig att skaffa försäkring och istället spara pengarna om det nu blir dags för ett besök. 

Nej det vet jag. Ok bättre ha lite undanstoppat istället. Tack för svar.

54
45
Kriktorlina:
ZDC jo tack jag vet hur det kan bli med djur som hobby. Håller kaniner och de brukar lyckas sköta förökningsbiten mycket bra vare sig man vill eller ej. Plus att man samlar på sig olika.

54
45
Kriktorlina:
TowerOfGray yes vet att det ofta kan löna sig med hundar.

Tack för alla svar, jag kommer göra som ni föreslår.  Jag har förr försäkrat en del kaniner men det är ofta meningslöst utav flera orsaker, även för finaste raskaninen. 

5
6
Danne83:
Skaffa trygghansas reptilförsäkring.

54
45
Kriktorlina:
Aha ok du tycker så.

jag kan poängtera att jag enbart tänkt ha 1 orm som husdjur och inte fler än så. Kan om inte annat vara intressant att bara kolla vad det är
för premier.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild