Syrsor som dör.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

20
3
MelkerLeopardgecko:
Hej. Mina två leopard geckos äter 4 syrsor var. Ibland åker vi till Bromma zoo (Zoo.se) och köper ca 30 syrsor jag har de i ett stort plast terrarium och ger de apelsin, grurka och vattenkristaller. Ändå så dör typ 8 stycken. Varför gör de det och hur kan jag få de att inte dö?

20
3
MelkerLeopardgecko:

12
4
zappacosta:
Om du köper vuxna syrsor så vet man ju inte hur gamla de är. Skulle köpa medium eller mindre så att dom klarar sig ett tag. Skulle dock rekommendera att köpa dubia kackerlackor istället. Klarar sig längre och om dom blir för stora så kan du ju alltid odla egna. Deras nyfödda ungar är ju lagom stora plus mycket nyttigare än syrsor och så luktar dom inte lika illa.

20
3
MelkerLeopardgecko:
Kan det vara för varmt för de?

12
4
zappacosta:
Hur varmt har du hos dem?

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Jag märker själv att Gurka inte blir bra, det är mest vatten och ofta besprutat. 

Morot är bättre, helst ekologisk. 

Både babbelsinen och Gurkan kan vara besprutad, men jag ser att du tar bort skalet från bappelsinen vilket är bra. men tänk även på att inte gutloada med babbelsin, vänta ett par dagar med att utfodra med syrsor som fått citrusfrukter, tror de har för mycket C vitamin i sig. Jag hade bytt till Morot helt och hållet. 

Morot, vetekli och havregryn ger jag mina. De brukar klara sig väldigt länge på det. 

23
23
matteo:
När jag på 80-talet födde upp syrsor i stor skala fick de enbart rå potatis i skivor och laxfoder att äta. Funkade perfekt.

20
3
MelkerLeopardgecko:
det är runt 25 grader
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild