Hur lång tid innan all öms försvinner?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

61
12
Alliminati:
Min skäggagam på snart 5 månader som jag bara haft i några veckor har precis genomfört en ömsning. Har sett lite när jag googlat att det kan ta ta ett par dagar innan all hud försvinner helt men nu vet jag inte hur det stämmer. Han är knappt lika stor som min handflata och jag har märkt att han fortfarande har hud kvar på benet och lite på ryggen.

Han började med ömsningen i lördags (den 30e maj) så jag vet inte om jag måste hjälpa honom eller om han klarar det själv. Jag har fuktat honom lite extra och så.

Största problemet är om jag måste hjälpa honom, hur hjälper jag honom då? Han har inte blivit handvan än och vill inte stressa honom.

61
12
Alliminati:
Tänker bara casually "bump" detta

69
21
Justivan:
min skäggagam på två  månader tar ibland upp till 2 veckor att genomföra en helkropssömsning. Du ska aldrig hjälpa med ömsning om du inte tydligt ser att det är på väg av eller fastnat på typ tårna eftersom du annars kan skada dess hud. Något du kan göra är att ge honom ett bad i dryga ljummet vatten. Lycka till :)

61
12
Alliminati:
Justivan skrev:
min skäggagam på två  månader tar ibland upp till 2 veckor att genomföra en helkropssömsning. Du ska aldrig hjälpa med ömsning om du inte tydligt ser att det är på väg av eller fastnat på typ tårna eftersom du annars kan skada dess hud. Något du kan göra är att ge honom ett bad i dryga ljummet vatten. Lycka till :)

tack så mycket för svar! Jag hade redan fått bra svar på detta men tack ändå. Tyvärr kan jag inte ge honom något bad då han vill inte bli buren men har lätt sprutat lite vatten i närheten som han gillar.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild