HJÄLP!!! kvalster???

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

187
33
AntonMurseli:

187
33
AntonMurseli:
Vad är detta för något??? Jag märkte det precis nu innan jag skulle lägga mig!! Jag är väldigt rädd att de på något sätt ska skada min pacman groda!!! Är de farliga och vad ska jag göra nu. De var överallt i terrariet, men speciellt under växterna!!.Jag har ju vid ett tillfälle plockad löv från naturen, men jag har kokat de. Det hade kanske kunnat vara jordkvalster.

Mvh Anton

152
227
TowerOfGray:
Ser ut att vara bladlöss? 

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
Dålig bild men vita och avlånga...  hoppstjärtar? 

187
33
AntonMurseli:
Jag tror inte att det är hoppstjärtar!

5391
4132
Tropfrog:
Bladlöss.

MVH
Magnus

Administratör
Medlem i SHF
565
711
Hanna:
MmBruh skrev:
Vad är detta för något??? Jag märkte det precis nu innan jag skulle lägga mig!! Jag är väldigt rädd att de på något sätt ska skada min pacman groda!!! Är de farliga och vad ska jag göra nu. De var överallt i terrariet, men speciellt under växterna!!.Jag har ju vid ett tillfälle plockad löv från naturen, men jag har kokat de. Det hade kanske kunnat vara jordkvalster.

Mvh Anton

Har du fler bilder på dem i terrariet? Tänker om det är fuktkvalster. Svårt att se på bilden hur stora de är.

5391
4132
Tropfrog:
Den största koncentrationen kring bladens vener.  Varken fuktkvalster eller hoppstjärtar beter sig så. Det är bladlöss.

Mvh
Magnus 

187
33
AntonMurseli:
Tack så jätte mycket för svar!

Mvh Anton
ddr:

Koncentrationen kring bladnerven tyder ju på nån form av skadedjur.

Ser ut att vara Sköldlöss

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild