Hjälp med morfer!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
3
kevva:

Tjenare,

jag försöker lista ut olika morfer som är coola och prisvärda. Jag har en hane som är trynsnok 1.0 anaconda het albino (jag tog med bilder på honom)
Så då kommer vi till frågan. Vilken morph tycker ni att han borde paras med? 

Tack så mycket!!

508
304
Jonas77:
Prisvärda?

10
3
kevva:
Prisvärd så som att honnan inte kostar 25 000 :)

41
24
splattenstein:
Inte den blekaste när det kommer till trynsnokar, kanske bäst med lite hets djur för att spara en slant om visual är för dyra. Men du kan ju leka lite i morphmarkets kalkylator för att se vad du kan eventuellt få för avkomma.

www.morphmarket.com/c/reptiles/colubrids/western-hognose/genetic-calculator/

10
3
kevva:
Jag testade att gå in på den innan jag skapade tråden. Men jag är ganska kass på morfer så jag har exempel ingen aning vad en axanthic är för nåt. Så det hjälper mig inte så mycket.

Så var just därför jag skrev denna tråd för att se om det finns experter ute som kan hjälpa mig!

Men tack ändå!

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

kevva skrev:
Jag testade att gå in på den innan jag skapade tråden. Men jag är ganska kass på morfer så jag har exempel ingen aning vad en axanthic är för nåt. Så det hjälper mig inte så mycket.

Så var just därför jag skrev denna tråd för att se om det finns experter ute som kan hjälpa mig!

Men tack ändå!

Axanthic...

lmgtfy.com/?q=axanthic

10
3
kevva:
Jag vet att jag kan söka på det.

jag vill bara veta era tankar på ämnet... 

45
12
Lehning:
När det kommer till trynsnokar finns det massor att välja på. Just anaconda (conda) är en morf för minskat mönster. Sen kan du blanda in conda i andra morfer så som albino, Axanthic, toffeebelly, sable mm. Sen om du parar 2st conda så kan du få supeeformen (superconda) som endast har mönster på huvudet och sedan saknar mönster helt. Sen har du genen Arctic, som gör ormen mer vit och kalkaktig istället för beige/ljusbrun. Finns hur mkt som helst. Själv kommer jag fokusera på (arctic) albinoconda/superconda, arctic conda, superarctic conda, superarctic superconda, samt olika Axanthic varianter blandat med albino eventuelllt så som snow, snowconda mm.   Projekten är många, men tar tid ;)

953
1840
peter54:
Lite OT ren information från sajtens språkfilter här. På svenska heter det en morf, två morfer. Stavar man med ph istället så blir det engelska och då går det inte att använda svensk ändelse -er, då blir det one morph, two morphs.

10
3
kevva:
Tack så mycket Lehning!!

mycket hjälpsamt! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild