Är hanar eller honor störst?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
2
BeelzeBun:
Jag har två majsormshanar den ena är 130 cm och den andra är 110 cm. Jag har alltid tänkt, precis som med många andra ormarter, att honorna är större än hanarna. När jag sökte på det verkade det finnas en viss förvirring. Det finns de som säger att hanarna är större och jag undrar om det verkligen är så. Min ena är hane är ju ganska stor men jag kan ju inte utgå från att hanar är större bara för att jag uppfattar honnom som stor.
Är det någon som vet om honor är mindre eller större eller om det ens finns någon skillnad? Tack på förhand.

161
107
Alex_ask:
Är det specifikt majsormar du vill veta om eller?

23
23
matteo:

Ingen genetiskt/hormonellt styrd storleksskillnad på könen hos majsormar - i alla fall ingen som jag märkt

- och jag har haft majsormar sedan 1984.

Fast det är ju klart, om man matar på hannarna under den tiden som honorna bildar ägg så kommer ju hannarna givetvis att bli större än honorna.

4
2
BeelzeBun:
Alex_ask skrev:
Är det specifikt majsormar du vill veta om eller?

Precis

4
2
BeelzeBun:
matteo skrev:
Ingen genetiskt/hormonellt styrd storleksskillnad på könen hos majsormar - i alla fall ingen som jag märkt

- och jag har haft majsormar sedan 1984.

Fast det är ju klart, om man matar på hannarna under den tiden som honorna bildar ägg så kommer ju hannarna givetvis att bli större än honorna.

Det låter rimlig
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild