Coco Husk till Leopardgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Sips:
Hej, tänkte kolla med er som har erfarenhet. Tror ni det går att använda Exo Terras Coco husk ( när den är torr ) till en Leopardgecko? Det är första gången jag startar upp ett terrarium så ville bara veta om det funkar. Eller har ni andra rekommendationer för ett mer naturligt substrat?
Tack i förhand!

www.cyberzoo.se/terrarie-reptil/bottenmaterial-reptiler/coco-husk-exo-terra-kokoschips-7-l.html

4
4
josseegunne:
Jag har sett den använd till leopard geckos innan. De ända problemen jag kan tänka mig med detta är om luftfuktigheten blir för hög och ifall geckos kan få spågor in i deras sköra magar. Men ifall du som sagt håller det torrt och har koll på ifall magen ser irriterad ut så ska det nog gå. Det bästa bottenmaterialet från min erfarenhet är arcadias earth mix arid som finns på en hel del danska sidor. 

2
0
Sips:
josseegunne skrev:
Jag har sett den använd till leopard geckos innan. De ända problemen jag kan tänka mig med detta är om luftfuktigheten blir för hög och ifall geckos kan få spågor in i deras sköra magar. Men ifall du som sagt håller det torrt och har koll på ifall magen ser irriterad ut så ska det nog gå. Det bästa bottenmaterialet från min erfarenhet är arcadias earth mix arid som finns på en hel del danska sidor. 

Körde på Plantation soil iställe då det är lite finare också. Prata med en kille som använt det till sina geckos utan någro problem. Men kommer ändå allt ha koll ifall det oförutsägbara händer

69
21
Justivan:
skulle rekomendera som ovan att köra med plantation soil istället, själv använt det utan några problem, enda möjliga problem är om geckon skule gå in och ur vattenskålen/välta den då det tar ett tag för substratet att torka. Lite billigare än cocohusk med :)
www.cyberzoo.se/terrarie-reptil/bottenmaterial-reptiler/plantation-soil-8-8l-tropiskt-substrat-exoterra.html
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild