Majsorm, äter gärna pinkisar, men allt aöver det blir hon rädd för/vill inte äta.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

59
77
saturday:
Hej!

Som tråden lyder, har en majsorm, ca 50cm lång nu. Jag har köpt steget över mus pinkisar, typ fuzzy. De är fortfarande pälsfria, men är större. Problemet är att hon inte verkar förstå att det är mat. Ger jag henne pinky luktar hon, biter och äter upp den. Men nästa steg på storleksordningen funkar inte. Hon vill inte ens bita den.

Hon har dock, för några veckor sedan ätit en fuzzy vid ett tillfälle, större än de jag har nu.

Någon som har aning om varför, de borde väl lukta likvärdigt för ormen, pinky som fuzzy? Tips är välkomna. :)

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
saturday skrev:
Hej!

Som tråden lyder, har en majsorm, ca 50cm lång nu. Jag har köpt steget över mus pinkisar, typ fuzzy. De är fortfarande pälsfria, men är större. Problemet är att hon inte verkar förstå att det är mat. Ger jag henne pinky luktar hon, biter och äter upp den. Men nästa steg på storleksordningen funkar inte. Hon vill inte ens bita den.

Hon har dock, för några veckor sedan ätit en fuzzy vid ett tillfälle, större än de jag har nu.

Någon som har aning om varför, de borde väl lukta likvärdigt för ormen, pinky som fuzzy? Tips är välkomna. :)

Gå över till råttpinkis, eller så kör tåget..   låt den börja äta en pinkie och när den börjar närma sig slutet matar du på med nästa i storleksordningen så att ormen bara fortsätter tugga i sig maten.

508
304
Jonas77:
Testa att skaffa foder från annat håll. Jag har haft ormar som äter som grisar, men helt ratar en ny batch med möss. Något med lukten kanske, bara ormarna vet.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild