Majsorm bajsar inte?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
3
Grenwall:

Hej!

Haft min juvenil/hatchling-majsorm i en dryg vecka nu. Har matat två gånger, men såvitt jag vet har hon fortfarande inte bajsat. 

Hon vägde 18 gram när jag fick hem henne, och väger nu 21, så jag misstänker att allt fortfarande är kvar i henne.

Märker man till 100% ifall hon bajsat? Jag använder shredded kokos-substrat. 

Är det normalt? Okej? Bör jag göra något?

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

2 gånger matning på 1 vecka är lite väl ofta eller? 

Den kommer nog skita snart

10
3
Grenwall:
ZDC skrev:
2 gånger matning på 1 vecka är lite väl ofta eller? 

Den kommer nog skita snart

Matade på måndagen och sen på lördagen. Läst att man ska mata var 5e till 7e dag ungefär, så kändes ganska lagom. 

Jaa, hoppas det :D

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
Grenwall skrev:

Matade på måndagen och sen på lördagen. Läst att man ska mata var 5e till 7e dag ungefär, så kändes ganska lagom. 

Jaa, hoppas det :D

Ja, allt är relativt, måndag och lördag är ett bra mellanrum, det är ungefär det mellanrummet vi körde. När de är riktigt små och man har de i kokossubstrat kan det vara svårt att se avföringen, speciellt om din gör som vår och leker dagmask och kryper inne i substratet.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Grenwall skrev:

Är det normalt? Okej? Bör jag göra något?

Du bör slappna av och sluta väga den så ofta ☺ en ynka vecka är ingen tid i sammanhanget. Mata var 5e dag är alldeles för ofta i min mening, räcker gott med 2-3 matningar i månaden. 

10
3
Grenwall:

Jonas_ skrev:

Du bör slappna av och sluta väga den så ofta ☺ en ynka vecka är ingen tid i sammanhanget. Mata var 5e dag är alldeles för ofta i min mening, räcker gott med 2-3 matningar i månaden. 

Ja är det något den här ormen gör så är det att lära mig se på tid på ett annat sätt :P

Ska chilla lite :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild