KP ljud?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

24
6
Hampus98:
Hej min kp när jag höll den tidigare idag gav ifrån sig konstigt ljud imellan åt det var som att man e täppt och drar eftr luft som en slags ljus ton om ni vet vad jag menar? 
Min fråga är har någon av er varit med om liknande och vad kan det vara? 

152
227
TowerOfGray:

Om din KP låter när den andas så kan det röra sig om luftvägsinfektion, andra symprom är att den öppnar munen ovanligt mycket, har även slem runt munnen och näsan, samt att den låter när den andas. 

24
6
Hampus98:
TowerOfGray skrev:
Om din KP låter när den andas så kan det röra sig om luftvägsinfektion, andra symprom är att den öppnar munen ovanligt mycket, har även slem runt munnen och näsan, samt att den låter när den andas. 

Hej, något slem eller mun öppnande har jag ej varit med om än sålänge, det var lite kort jag hörde det ljudet, ska det ändå tas med veterinär? Eller avakta någon dag?

152
227
TowerOfGray:
Hampus98 skrev:

Hej, något slem eller mun öppnande har jag ej varit med om än sålänge, det var lite kort jag hörde det ljudet, ska det ändå tas med veterinär? Eller avakta någon dag?

Har inte vart med om det själv, endast läst om det. Men hade det vart luftvägsinfektion så skulle nog ormen låta varje gång den andas. Det är då luftvägarna som det är problem med och då har ormen svårare att andas. Därför kan den låta eller pipa när den andas  och försöka öppna munnen för att få luft. Oftast beror det på att det är fel temperatur och ormen blir typ förkyld. Är det detta så bör du besöka veterinären. 

Men om din orm nyligen har ömsat så kan han även ha kvar öms runt om näsborren och det är det som låter.

21
10
Liindaa:
Hej,

Min KP gjorde också småljud av sig, samma natt jag upptäckte det så ömsade han. så det kan vara det. Men bättre och vara på säkra sidan tycker jag

78
29
Insecta:
Hampus98 skrev:
Hej min kp när jag höll den tidigare idag gav ifrån sig konstigt ljud imellan åt det var som att man e täppt och drar eftr luft som en slags ljus ton om ni vet vad jag menar? 
Min fråga är har någon av er varit med om liknande och vad kan det vara? 

Är vanligt om ormen är stressad eller så har du för lite luftfuktighet det är kp som kräver rätt mycket luftfuktighet
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild