Luftfuktighet - terrarium bygge - argentinsk teju

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

66
31
Engel1991:
Tjenare,

Har en fråga angående nytt bygge till min teju. Det blir ett på 300x120x170 (BxDxH) hon klättrar som bara den så kommer ha klättermöjligheter med. Men nu till frågan, om jag har en öppning fram på 280cm x 60cm som är galler som "dörr" tror ni det blir omöjligt att hålla 70+ luftfuktighet? Någon som har erfarenhet? Och om inte att man kanske installerar ett misting system?

Terrariet kommer vara i en källare så är ju naturligt kallare och fuktigare, skall mäta imorgon och se vad rummet håller.

Tack på förhand!

217
277
Lordguras:
Engel1991 skrev:
Tjenare,

Har en fråga angående nytt bygge till min teju. Det blir ett på 300x120x170 (BxDxH) hon klättrar som bara den så kommer ha klättermöjligheter med. Men nu till frågan, om jag har en öppning fram på 280cm x 60cm som är galler som "dörr" tror ni det blir omöjligt att hålla 70+ luftfuktighet? Någon som har erfarenhet? Och om inte att man kanske installerar ett misting system?

Terrariet kommer vara i en källare så är ju naturligt kallare och fuktigare, skall mäta imorgon och se vad rummet håller.

Tack på förhand!

Bara skaffa glasrutor så är problemet ur världen. Finns ingen chans att ödlan fastnar i "gallret" heller 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild