Terrariebyggargenerator

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8

953
1840
peter54:

Hallå. Ett litet tillägg till mitt inlägg om ventilation. Jag har sett att många har börjat använda färdiga ventilationskonstruktioner av olika slag, typ denna på bilden här.

När man använder såna, alternativt så kallad "hålplåt", får man tänka på att det ytmässigt kan bli mindre total öppningsyta än vad som är fallet med nät och därför kan en modifiering av den beräknade ventilationsytan behöva göras.

173
264
ricard:

Hej mitt i sommar och sol ...

Hur går det för dig Anders? Får du ngn semester? Och hur långt har du kommit i denna sak?

mvh

Ricard

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2511
anders:

Det går lite långsammare än väntat. Är svårt att hitta tiden nu när det är sommar.
Sen är det lite mer tidskrävande än vad jag kanske trodde från början. Vill ju att det ska genereras en vettig ritning utav det hela som både visar alla delarna för sig, och stegvis hur man sätter ihop det.

Jag har kommit en liten bit, men fortfarande en bra bit kvar. Sen har jag en hel del andra nya funktioner och ändringar som även de är lite tidskrävande.

Men den som väntar på något gott ;)

68
10
StaOlog:

Citat "Anders": "Men den som väntar på något gott ;)"

Precis! =)

173
264
ricard:

Glad att höra att projektet lever. Tror du kommer få många träffar på den funkionen. 

Allt gott så hörs vi! :)

508
304
Jonas77:

Gör inte misstaget att "flasha till det " för mycket, eklast är oftast bäst.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2511
anders:

Jonas77, sant. Det viktigaste är att den kommer vara enkel att använda.

Till en början tror jag att man får skippa att rita ut ventilation för övrigt, och att man helt enkelt får lägga till det själv. 
Om man sätter ventilation i procent, så kommer det ju förmodligen inte passa för de eventuella ventilationsgaller man tänkt använda ändå.

173
264
ricard:

Jag håller bara tummarna för att detta inte blir så avanserat att det inte blir av. :) Kör så det ryker!

173
264
ricard:

Hur går det på denna front?

444
153
jpson67:

Väntar nyfiket på resultatet av detta

Logga in för att posta i forumet
Sida av 8
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild