Förvaring mjölmask

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
3
Beardedladies:
Hur förvarar ni era mjölmaskar? Jag har börjat köpa ganska många då jag har skaffat mig flera reptiler. Läste även på nätet att många förvarar dem i kylskåp då de ska gå ner i dvala. På så vis inte förpuppas så fort. Några som har erfarenhet av det?

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

I en "godisburk" eller "Bra plast" låda med havre och vetekli, skickar ner en morot ibland till dem. 

När det finns puppor plockar vi upp dem och lägger i en annan behållare, när de blir skalbaggar åker de ner i ytterligare en låda så att de inte tuggar på puppor och nya skalbaggar. Efter ett tag kan man se små små mjölmaskar i den tredje lådan. 

5
3
Beardedladies:
Tack för informationen! Det har jag inte haft en tanke på. Just nu har jag cirka 6-7 dl mjölmask hemma. Får se hur länge det räcker. Mina äter en varierad kost med dubia, olika syrsor, mjölmask och grönsaker/frukt. Jag ska absolut skaffa fler plastlådor till mjölisarna. Har ni matat med baggarna någon gång? Jag har skäggisar och vet inte om baggarnas skal är för hårda eller varför ingen tycks mata med dem. Hittar inte någon direkt information om det på nätet. 

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
Mina djur tar inte baggarna, jag antar att de smakar illa så baggarna får agera avelsdjur till fler maskar. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild