Kapa LED-strips som växtbelysning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

198
112
MoreliaMikael:

Tjenixen! Håller på med ett spännande projekt vilket kommer att bli ett 210x150x140mm paludarium med mossa.
Grejen nu är att jag vill bygga ett lock med inbyggd belysning till detta paludarium, och det känns som att en LED-list/strip vore absolut bäst för detta.
Har tidigare köpt UHOP-sticks av Dusk.se men den kortaste längden är 30cm (jag behöver ca 18).
Det verkar inte heller som att de är kapbara då det inte finns indikationer på LED-stickan med saxsymbol samt anod/katod-punkter.

Är det någon här som har tips på LED-strips/lister som är kapbara och ligger på ca 6500K med bra lumental? Helst att man slipper köpa 5-metersrullar då jag bara behöver 18cm.
Har kikat runt lite, men de flesta LED-strips man hittar ligger på typ 500 lumen per meter, så 18cm hade inte försett med mycket växtkraft alls.

198
112
MoreliaMikael:

Nevermind! Dusk i vanlig ordning är grymma på kundkontakt och de berättade att deras UHOP-sticks går att förkorta var 4:e centimeter!

Nu vet ni andra det också :)

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
Borde vara här man kapar då

198
112
MoreliaMikael:

ZDC skrev:
Borde vara här man kapar då

Exakt!

Normalt sätt så brukar kapplatsen vara streckad eller brun och jämn, därför blev man lite förvirrad.

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
MoreliaMikael skrev:

Exakt!

Normalt sätt så brukar kapplatsen vara streckad eller brun och jämn, därför blev man lite förvirrad.

Bra att veta om man behöver korta ner dem
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild