19 gram

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

26
10
Erika666:
Skrev om Hjälp för nån v sen men fick inget svar så gör ett nytt försök...

En leopardgecko, ca 9 år. Hon har inte ätit på över en månad o jag har läst att dom ska väga mellan 40-100 gr ca men det gör inte våran.
Hon vägde 22 gr häromdagen o jag har försökt med ALLT så idag vägde jag henne igen o nu väger hon endast 19 gr.
Hon har även ömsat jättedåligt dom sista gångerna o får inte bort runt ögon o nosen!? vilket gör (ser det ut som) att hon har svårt med andningen för hon står med huvudet uppåt med öppen mun o det gjorde hon inte förut...pratat oo fått rådet att avliva henne vilket gör ont i  mitt hjärta :(

Eftersom hon är så liten så undrar jag lite över bästa sättet o göra det på om man ska göra det själv (en vän)
Närmsta vet är 10 mil bort som kan reptiler (har ringt o kollat)

Tacksam för råd

6
2
Sophiso:
Du behöver inte reptilkunnig veterinär för en avlivning. 

198
112
MoreliaMikael:
Väldigt trist att höra. Beklagar.
Svår fråga. Vissa föreslår en låda in i frysen. Andra säger att det är dåligt.
Själv kan jag instinktivt tänka att CO2 skulle göra jobbet med mindre lidande.

69
21
Justivan:
Nu kanske detta redan är omhändertaget men läst att det bästa sättet är att krossa huvudet eftersom de använder så lite syre. Inte läst vidare på detta dock. Skulle dock som Sophiso rekomendera reptilkunnig vetrinär.

13
1
oggebogge123:
Försök att mata den med en pinky (Om den skulle äta så skulle den få tillbaka iallafall lite vikt)

Medlem i GHF
3149
1761
EmanuelKarl:
oggebogge123 skrev:
Försök att mata den med en pinky (Om den skulle äta så skulle den få tillbaka iallafall lite vikt)

En leopardgecko på 19g skulle inte kunna ta en pinkie, och om den skulle hugga skulle den inte överleva att svälja den

13
1
oggebogge123:

EmanuelKarl skrev:

En leopardgecko på 19g skulle inte kunna ta en pinkie, och om den skulle hugga skulle den inte överleva att svälja den

var bara en ide :/ jag fick då jag vet att pinkies har mycket fett i sig 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild