Bönsyrsan ömsad - Gör så igen?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

24
7
Babycurus:
Äntligen! som Fylking ropade. Den här gången gick det bra. Har haft minutiös koll på fuktigheten. Fast kommer den ömsa en gång till sedan? Det är en Rhombodera Basalis och ca 8 cm. 

24
7
Babycurus:
Blir den större måste jag absolut köpa nytt terrarium. 

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
Babycurus skrev:
Äntligen! som Fylking ropade. Den här gången gick det bra. Har haft minutiös koll på fuktigheten. Fast kommer den ömsa en gång till sedan? Det är en Rhombodera Basalis och ca 8 cm. 

När den har fått vingar är den könsmogen och kommer aldrig ömsa igen. Ett 20*20*30 räcker för normalstora bönsyrsor enligt mig (med normalstora tänker jag typ allt från 7-12 cm, alltså typ Sphodromantis, Hierodula, Rhombodera osv.

24
7
Babycurus:
EmanuelKarl skrev:

När den har fått vingar är den könsmogen och kommer aldrig ömsa igen. Ett 20*20*30 räcker för normalstora bönsyrsor enligt mig (med normalstora tänker jag typ allt från 7-12 cm, alltså typ Sphodromantis, Hierodula, Rhombodera osv.

Ok! Tack, trodde att den skulle bli runt 12-14, därför tänkte jag lite fel.

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
Babycurus skrev:

Ok! Tack, trodde att den skulle bli runt 12-14, därför tänkte jag lite fel.

Många överskattar storleken på väldigt mycket olika sker. Har hört om allt ifrån 20 cm Rhombodera basalis till 30 cm BS Brachypelma hamorii.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild