Skötselråd

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

72
9
Dade:
Hej!
Jag har skaffat två spindlar och en skorpion och är helt fast. Jag kommer troligen skaffa många fler olika arter.
Min fråga är om man har många fågelspindlar och skorpioner mm i olika storlekar hur gör man för att hålla värmen på en bra nivå? 
Nu använder jag en värmematta.
Värmemattan värmer ju upp typ hela "terrariet" när dom är i små burkar. 
Det blir ju inte olika temperatur i dom. Varm sida kallare sida. Har läst att de ska ha svalare nere i hålan.
En youtuber jag kollade på har rumstemperatur i sitt spindelrum och tycker det funkar bra.
Funderar på att ha burkarna i ett stort glasterrarie tills det blir för många. Då kan jag lättare få bra värme i alla burkar jag har där i. ser inte så snyggt ut bara.

Mvh Daniel

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:

Dade skrev:
Hej!
Jag har skaffat två spindlar och en skorpion och är helt fast. Jag kommer troligen skaffa många fler olika arter.
Min fråga är om man har många fågelspindlar och skorpioner mm i olika storlekar hur gör man för att hålla värmen på en bra nivå? 
Nu använder jag en värmematta.
Värmemattan värmer ju upp typ hela "terrariet" när dom är i små burkar. 
Det blir ju inte olika temperatur i dom. Varm sida kallare sida. Har läst att de ska ha svalare nere i hålan.
En youtuber jag kollade på har rumstemperatur i sitt spindelrum och tycker det funkar bra.
Funderar på att ha burkarna i ett stort glasterrarie tills det blir för många. Då kan jag lättare få bra värme i alla burkar jag har där i. ser inte så snyggt ut bara.

Mvh Daniel

Jag håller mitt rum på runt 24 grader. Den temperaturen ärligen för alla mina spindlar och min bönsyrsa osv och är ungefär vad jag har på den kalla sidan hos just de reptiler och amfibier jag har (mina ögonfransgeckos är i ett annat rum). Då har jag sällan värme på specifika terrarier förutom reptilerna som ska ha varm del och kall del. Om du använder matta, ha den aldrig under, den ska vara på sidan. Alternativt under 1/3 av burken.

Vissa arter behöver extravärme form av värmematta (t.ex skorpioner växer väldigt långsamt annars) och vissa behöver övervintring (olika temp beror på arten) om man ska avla.

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:

Är du själv bekväm med temperaturen som är i rummet så är spindlarna det också.

Det ända som kommer hända är att de kommer växa lite långsammare.
Extra värme är med andra ord inget måste, så länge man inte ska avla osv.

72
9
Dade:
Tack så jättemycket för svar!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild