Ha majsorm bredvid högtalare?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
GregerGrodson:

Hej!

Jag har länge varit sugen på orm, och är nu på slutspurten vad gäller kunskapsinsamling inför köpet av min första orm!

Tänkte att det skulle bli en majsorm, för de verkar nice.

Det bästa stället att ha terrariumet på, iom att det behöver vara så stort, vore för mig mellan mina två högtalare, precis under TV:n. 

Jag vet att ormar har dålig hörsel, men att de har hörsel och känner vibrationer, och är speciellt känsliga för låga hz, typ bas. 

Tanken är att byta ut den blåa byrån mot något lägre, och ställa terrariumet mellan TV och ny byrå. 

Tror ni det skulle funka?

210
273
Lordguras:
Är det den platsen du kan ha en orm på skulle jag avstå från att skaffa 

3
0
GregerGrodson:

Lordguras skrev:
Är det den platsen du kan ha en orm på skulle jag avstå från att skaffa 

No need to get snappy there, mr Croc!
Klart jag kan ha den på andra platser, men det skulle vara bäst att ha den där. 

Menar du att det är en urusel plats?

14
5
elvainwonderland:
Hej! Kul att du vill skaffa majsorm! Väldigt trevliga djur. Jag skulle inte rekommendera den placeringen alls. Basljud och vibrationer skulle bli ett stort stressmoment. Hoppas det löser sig ändå i slutändan. Lycka till! 
Mvh Jenny

18
58
aquatilium:
Det är väl inte bästa stället. Ormar och sköldpaddor mfl reagerar på vibrationer, blir stressade. Blåsinstrumental musik kanske fungerar tyst, men inte Boney M från - 80 talet med låten Sunny eller Ma baker. Det är illa nog att ha terrarie i samma rum som stereo/tv både med ljud och ljusväxlingar. Tolkar detta lite som att du skämtar. Men prova gärna låtarna finns på Youtube dra på lite o lägg handen på fönstret blunda och du kommer att förstå aha aha.

3
0
GregerGrodson:
Jag misstänkte att det inte vore så bra! Skippar den placeringen då :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild