Bygga av Ikeas Platsa

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Linlot:

Hej! 

jag är helt ny här och även ny inom terrariedjursvärlden i allmänhet. Snart kommer en ung skäggagam att flytta hem till oss och jag skulle vilja bygga terrarium. 

Har googlat och kollat runt en hel del och tänker att jag som har begränsade byggkunskaper borde utgå från en befintlig stomme. Har tittat på Ikeas "PLATSA" i storlek 80*55*120
Vad tror ni mer erfarna om det? Någon som byggt av en ikeastomme? Är det hyfsat lätt att montera skjutlist och glasdörrar sedan eller finns det något smidigare alternativ?

Andra tips någon vill dela med sig av? :)

354
269
Animallover_1984:
Linlot skrev:
Hej! 

jag är helt ny här och även ny inom terrariedjursvärlden i allmänhet. Snart kommer en ung skäggagam att flytta hem till oss och jag skulle vilja bygga terrarium. 

Har googlat och kollat runt en hel del och tänker att jag som har begränsade byggkunskaper borde utgå från en befintlig stomme. Har tittat på Ikeas "PLATSA" i storlek 80*55*120
Vad tror ni mer erfarna om det? Någon som byggt av en ikeastomme? Är det hyfsat lätt att montera skjutlist och glasdörrar sedan eller finns det något smidigare alternativ?

Andra tips någon vill dela med sig av? :)

Kolla in denna tråd, finns en del bra information osv. där www.terrariedjur.se/forum/thread/9762

Lycka till med bygget!

Mvh/Animallover_1984

2
0
Linlot:
Animallover_1984 skrev:

Kolla in denna tråd, finns en del bra information osv. där www.terrariedjur.se/forum/thread/9762

Lycka till med bygget!

Mvh/Animallover_1984

Tack!
Fler tips på hur man smidigast löser öppningen? Fattar inte riktigt den tråden och hur de gjorde luckan. 

5473
4192
Tropfrog:
Linlot skrev:

Tack!
Fler tips på hur man smidigast löser öppningen? Fattar inte riktigt den tråden och hur de gjorde luckan. 

"Luckan" är ju bara Ikeas vitrindörrar i den tråden. Extremt enkel lösning, men jag ställer ändå frågetecken kring hur praktiskt det är.

Om du vill ha skjutglas istället så går det med glaslist, e-profil för skjutdörrar. Din lokala glasmästare kan ordna allt du behöver.

Mvh
Magnus  
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild