Skötsel sceloporus malachiticus!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

29
10
HuldasCrew:

Så nu har vi fått hem våra nya små liv och vi har insett att det inte finns så mycket info. 

Är det någon som haft dessa och har några tips?

Medlem i DHF
1083
778
Westman:
Anväder en 35w hid till min Sceloporus malachiticus. Som är mycket uppskattat 

29
10
HuldasCrew:

Westman skrev:
Anväder en 35w hid till min Sceloporus malachiticus. Som är mycket uppskattat 

okej. Hur gör du med mat? Vi har dubior hemma men vet inte hur många de behöver å så. Vi provade idag men de var inte speciellt intresserad av dem. 

Medlem i DHF
1083
778
Westman:
HuldasCrew skrev:

okej. Hur gör du med mat? Vi har dubior hemma men vet inte hur många de behöver å så. Vi provade idag men de var inte speciellt intresserad av dem. 

Min är inte så intresserad av dubia alls. Har en annan art som funkar.  Men syrsor och mjölmask går hem annars.

29
10
HuldasCrew:
Honan har liksom tryckt in sig uppe i ett hörn och rör sig knappt, misstänker att det är stress iom flytten. Grejen är att jag tror inte UV når dit hon ligger, ska jag kanske flytta dit UV lampan till henne eller göra något annat? Eller det kanske är bäst att bara låta henne vara då det förmodligen blir mer stress om jag är där och pysslar? 
Hanen verkar hantera sin flytt på ett annat sätt, han börjar springa och hoppa omkring i full fart när man kommer nära terrariet, medans honan i princip spelar död. Vi har täckt över en del av glaset med filt så de får vara ifred ett tag. 

29
10
HuldasCrew:
HuldasCrew skrev:
Honan har liksom tryckt in sig uppe i ett hörn och rör sig knappt, misstänker att det är stress iom flytten. Grejen är att jag tror inte UV når dit hon ligger, ska jag kanske flytta dit UV lampan till henne eller göra något annat? Eller det kanske är bäst att bara låta henne vara då det förmodligen blir mer stress om jag är där och pysslar? 
Hanen verkar hantera sin flytt på ett annat sätt, han börjar springa och hoppa omkring i full fart när man kommer nära terrariet, medans honan i princip spelar död. Vi har täckt över en del av glaset med filt så de får vara ifred ett tag. 

Hör nu hur de springer runt nu när filten är över glaset, så jag har nog kvar filten ett tag så de kan känna sig mer trygg nu i början. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild