Frågor Drymarchon couperi

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

24
32
Darth_Vader:

Hej

Vill veta lite mer om Drymarchon couperi men hittar generellt väldigt lite om dessa, speciellt ifrån svenska sidor(skitkass på att googla) . 

Första frågan och kanske viktigast för min del, får man äga dessa utan speciella tillstånd?

Finns det någon svensk uppfödare eller är det Staterna som gäller?

Om det nu finns att få tag i vad är riktpriset på dessa?

Kanske 3 underliga frågor men vet jag svaret på dessa vet jag ju om jag i huvudtaget skall lägga energi på att forska vidare=)

Tack i förhand

Mvh Kristoffer

275
187
peter68:
Man får ha dem. Finns uppfödare i Tyskland. www.youtube.com/watch?v=IwwlB2lqgmg

Det enda jag vet om pris är att de har gått ner i USA. Skälet sades vara att där är fler som föder upp dem nu. Det jag hörde var runt 600 USD.

Det är en stor, aktiv orm som behöver stort utrymme. Om du tänker skaffa en så bör du lägga tid på att skaffa information.

157
376
curtus:
De är hårt skyddade i USA men utanför USA så är de inte mer skyddade än vad en majsorm är.
Dock så medför detta att de inte kan exporteras från USA och utan man måste få tag i djuren från andra länder.

Det finns lite folk som har couperi i Sverige och övriga Europa. Jag har själv ägg i klackarna nu.
Efterfrågan på dessa djur är otroligt stor och det är också därför man sällan ser så mycket annonser om att dom finns till salu.

Prismässigt så får kan man räkna med runt 800€ för en hane och runt 1500€ för en hona.
Så mellan 20 000-30 000kr för ett par i Europa är en bra riktlinje.

24
32
Darth_Vader:

Tack så mycket för svar! Nu vet jag att jag iaf kan lägga energi på att läsa vidare om dessa vackra ormar=)

Mvh Kristoffer

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild