Vad för kön och Morph på min kungspyton?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
3
Deballer:
Hej! 
jag undrar om någon här kan svara på om det är en hona eller hane och vad för morph jag äger.
enligt uppfödaren jag köpte den av är det en hona och morphen "butter" men jag vill vara så säker som möjligt att detta stämmer, vikt på ormen är idag 1400g och den kläcktes 2015-09-10

21
10
Liindaa:
Deballer skrev:
Hej! 
jag undrar om någon här kan svara på om det är en hona eller hane och vad för morph jag äger.
enligt uppfödaren jag köpte den av är det en hona och morphen "butter" men jag vill vara så säker som möjligt att detta stämmer, vikt på ormen är idag 1400g och den kläcktes 2015-09-10

Hej,

Jag är inte 100 % säker men kan tänka mig att det kan vara av morphen '' Butter fire'' .
Tycker det är svårt och se könet från ovansidan, men tycker den ser kort ut för att vara en hona på den åldern. 

4
3
Deballer:
Liindaa skrev:

Hej,

Jag är inte 100 % säker men kan tänka mig att det kan vara av morphen '' Butter fire'' .
Tycker det är svårt och se könet från ovansidan, men tycker den ser kort ut för att vara en hona på den åldern. 

Okej! tack för svaret, sökte på "butter fire" och det är ju snarlikt men jag tycker det är många morpher som det skulle kunna vara, antagligen pga mitt otränade öga för detta...hehe
ormen är ca 120cm men detta är ett ganska osäkert mått så jag får försöka mäta så noga som möjligt och återkomma! 
mvh daniel 

100
165
AllanRiis:
Det är omöjligt att bestämma kön baserat på en bild, detta bör göras med ett sondtest eller poptest. Få någon som är kunnig att hjälpa dig.

Mvh
Allan

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
AllanRiis skrev:
Det är omöjligt att bestämma kön baserat på en bild, detta bör göras med ett sondtest eller poptest. Få någon som är kunnig att hjälpa dig.

Mvh
Allan

Helt riktigt! Blir endast gissningar utifrån bilder.

4
3
Deballer:
tack för era svar! 
Mvh Daniel
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild