Städar insekter till torrare klimat

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

722
384
Johnexotics:
Hej jag behöver har nån sort av städa insekt till torrare biotop några tips?

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
SneakyTurtle skrev:
Hej jag behöver har nån sort av städa insekt till torrare biotop några tips?

Det finns en tråd här på sidan som heter "bioaktiv öken". Sök upp den.

Gråsuggor från torrare klimat, mjölmask, mjölbaggar, zofobas och zofobasbaggar är vanligast. Man kan också använda Blue Death Feiging Beetles, men dom är svåra att få tag på och fyra, så till typ leopardgeckos som äter upp dom är det ett slöseri på pengar.

Bioaktiv öken är något nytt och komplicerat. En taktik är att ha ett fuktigt lager substrat och torrare lager ovanpå det. Det för att insekterna ska ha tillgång till fukt.

722
384
Johnexotics:
tack ^^

722
384
Johnexotics:
EmanuelKarl skrev:

Det finns en tråd här på sidan som heter "bioaktiv öken". Sök upp den.

Gråsuggor från torrare klimat, mjölmask, mjölbaggar, zofobas och zofobasbaggar är vanligast. Man kan också använda Blue Death Feiging Beetles, men dom är svåra att få tag på och fyra, så till typ leopardgeckos som äter upp dom är det ett slöseri på pengar.

Bioaktiv öken är något nytt och komplicerat. En taktik är att ha ett fuktigt lager substrat och torrare lager ovanpå det. Det för att insekterna ska ha tillgång till fukt.

vad gör  zofobasbaggar i terrariet?

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
SneakyTurtle skrev:

vad gör  zofobasbaggar i terrariet?

Städar

722
384
Johnexotics:
EmanuelKarl skrev:

Städar

hehe JO men vad städa dom för nått insekt rester. bajs mögel.  allt?

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
SneakyTurtle skrev:

hehe JO men vad städa dom för nått insekt rester. bajs mögel.  allt?

Inte den blekaste, men de är väldigt populära. Skulle tippa på mestadels matrester och kanske bajs.

Hur torrt ska du ha och vad för art?
En bra taktik är ett lager fuktigt substrat och ett lager torrare mix ovanpå.

722
384
Johnexotics:
EmanuelKarl skrev:

Inte den blekaste, men de är väldigt populära. Skulle tippa på mestadels matrester och kanske bajs.

Hur torrt ska du ha och vad för art?
En bra taktik är ett lager fuktigt substrat och ett lager torrare mix ovanpå.

ska har en Grammostola rosea läste dom ska har rätt så torrt

19
3
lookcloser:
Jag har hoppstjärtar i alla mina terrarier med spindlar. Hos de som har det lite torrare brukar hoppstjärtarna etablera sig under vattenskålen där det alltid är en viss fukt. Om det är för torrt för hoppstjärtarna så behövs de ändå inte, då är det för torrt för mögel också, och spindlarna själva smutsar ju inte ner så mycket.

15
8
ParaFoXXen:
I alla våra öknar så finns det vatten under sanden. Så länge du har växter som behöver då och då en skvätt vatten så kan du köra som jag kör till min Skäggagam. För allt på jorden behöver en viss mängd vatten då och då för att överleva.

Hoppstjärtar 
Zophobas larver/baggar - Köp en låda med tex 30 st larver och lägg ner dom i jorden så har du ett par baggar (av de som överlevt) efter några veckor som sedan i terrariet förökar sig i skapligt fort takt.
Gråsuggor av någon sort. Så länge det finns ett litet lager fukt i lådan så klarar dom sig.
Dubias

Sedan finns det lite andra småkryp där inne som kommer automatiskt med tiden.

När det blir mörkt så fixar dessa de resterna av bajset, maten, mögel och vad nu du har där inne av biologiskt material som du har Missat att rensa.
Tänkt dock på ifall du har något gjort av frigolit/cellplast i lådan så äter Zophobas lite av det med tiden då den gillar att göra gångar i det.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild