Köpa reptil online?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

65
13
Doberman:

Jag sitter och funderar på reptilköp via internet, det finns flera sidor som säljer reptiler och kan fraka dessa hem till dig. Jag är ju något av en rookie när det gäller reptiler, jag har mina skäggagamer och jag tar hand om dom så bra som möjligt men har blivit sugen på ett skaffa en till med någon spännande morf.

Men är det elakt mot djuren att köpa de online så det måste fraktas hem i en liten låda?

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

olagligt att skicka

65
13
Doberman:

Aha, då blev det ju jävligt enkelt

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

japp

340
91
Copa:

Brukar gå att beställa från utlandet och hämta i Hamm 

65
13
Doberman:

I Hamm är ju "allt" viltfångat låter det som..

340
91
Copa:

Det vet jag inget om.. aldrig varit där :)

157
376
curtus:

Allt är inte vildfångat i Hamm.

Terraristika Hamm är världens största reptilmässa där du kan hitta massor av stora och små uppfödare. Det finns vildfångade djur men eftersom det inte är olagligt där så är det inga problem att få reda på om något är vildfångat eller inte.

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

världens största reptilmässa  är det nog inte 

150
14
Hillmans:

vi har skickat ödla som vi köpte över nätet. var finns info om att det är olagligt?

vi var i kontakt med jordbruksverket, veterinärer och landstinget för att få information

Det fanns ingen som sa något om att detta var olagligt så länge man följde de regler som finns vid skeppning utav djur. vi har alla papper om det skulle vara intressant att se?=))

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild