Hej och tack för era svar!
neon skrev:
Ryssar är relativt lätt skötta
klättrar ej men se till att ha en bra låda! Jag kör på Ikeas mat låda 10,6l plast låda som jag även satt när i gavlarna!
Men har även kört stora hammarplast lådan om man vill ha mycket...
mat kör dom flesta grönsakerna
dom flesta kackerlackorna kan hållas som Dubia
har äggkartonger till mina vill man odla kör på med värme annars har jag dom utan i terrarierummet på 28grader
inga man vill ha på rymmen men det får man inte heller om man sköter det snyggt och ser till att ha bra lådor och inte slarvar!
Ok, tack för input, läste på vissa ställen att de behövde fukt och bottenmaterial osv. men då låter de ju inte så komplicerade då.
Arthropoda skrev:
Undvik. Finns bättre och säkrare alternativ
Du får gärna utveckla :-) Alla tips är välkomna.
StefanJr skrev: Bästa foderkackerlackan!
Oftast oerhört uppskattad av de flesta djur.
Lättodlad, klättrar inte på glatta ytor, hoppar/flyger minimalt.
Säkerhet och inga korkade misstag är, som gällande de flesta foderdjur, A och O.
Jag har odlat hundratusentals under ca 15 år - har aldrig haft ett enda problem.
ALLT är upp till skötaren.
MÄNGDER av information tillgängligt på nätet.
Trevligt att höra att det kan fungera utmärkt, man vill inte gärna ha hemmet invaderat liksom, haha. Sett att de är galet snabba så lite orolig ändå men jag ska "forska vidare" kring om dessa ändå kan vara ett alternativ.
Yoshi123 skrev:
Nu har jag ingen personlig erfarenhet av S Lateralis men jag har hört att de kan bli en plåga om de rymmer. Så en rymningssäker låda är ett måste, har dock hört att de inte kan klättra på glas eller släta/hala ytor. Jag hade personligen satsat på Dubia. S Lateralis är dock mindre så det beror på vad man själv vill odla.
leedragon skrev:
Dubias är bättre. Ryssar kan ta över här i den här klimaten, mina ödlor har aldrig gillat de heller.
Känner behov av att förtydliga lite. Jag
har redan odling av dubia men letar alltså fler alternativ till dessa (kommer dock
inte sluta med dubia eller så) utan det är eftersom dubia gömmer sig m.m. som jag alltså söker andra alternativ till framtida djur speciellt...
Mvh/Animallover_1984